Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Az autóipari szakemberek képzelőerejét felülmúló átalakulásnak minősíti a német Handelsblatt gazdasági lap a francia PSA-cégcsoport és a Fiat Chrsysler egyesülési tervét, ám úgy véli, hogy az ambiciózus célok - 3,7 milliárd dollár éves megtakarítás a cég 120 üzemének és 14 márkájának megtartása mellett - csak tisztátalan trükkök segítségével érhető el. A lengyel onet.pl portál kiemeli ezek közül azt a tervet, amely a lengyelországi Gliwicében lévő Opel-gyárat érinti.
Milyen áron?
A kiindulópont az, hogy az üzemben 2021-ben befejezik az Astra modell összeszerelését, és a továbbiakban - részben a varsói kormány támogatását felhasználva - csak "van" kategóriás autók készülnek majd a gyárban. Ez eddig jó hír az Opel alkalmazottainak, ám az már nem, hogy a PSA a továbbiakban nem óhajt befektetni munkaadójukba, az Opel Manufacturing Poland cégbe, hanem a PSA Manufacturing Poland új üzemet épít a régi telephelyén.
Ez azzal jár, hogy az Opel alkalmazottainak át kell igazolniuk az új vállalathoz, ha autó-összeszerelő munkásként akarják folytatni pályafutásukat, új munkafeltételeik azonban sokkal rosszabbak lesznek a korábbiaknál - derül ki, mit ért a Handelsblatt trükközés alatt. Az Opel európai munkavállalói tanácsa szerint a változtatás célja, hogy az átigazolás közben egy csomó Opel-munkástól megszabaduljanak és akiket megtartanak, azokkal kedvezőtlenebb munkaszerződést kössenek.
Törvénysértés?
A tanács kifogásolja, hogy a PSA, megkerülve a lengyel munkaügyi törvényt, nem konzultált a szakszervezetekkel az átalakításról. Emellett az Opellel megkötött kollektív szerződések nem lesznek érvényesek a PSA alkalmazottaira. Az Opel szóvivője visszautasította a vádakat. Ugyanakkor a Handelsblatt idézi Ferdinand Dudenhöffert, a Car Automative Resesarc (CAR) kutatóintézet vezetőjét, aki egyetért azzal, hogy a PSA bizony trükközik a bérköltségek lefaragása érdekében.
A munkavállalói tanács adatai szerint üzemáthelyezések, elbocsátások, idő előtti és rendes nyugdíjazások formájában 7000 munkahelyet szüntettek meg az Opelnél Németországban. Lengyelországban önkéntes alapon csak idén 800 dolgozóktól váltak meg. A cég azzal magyarázza az átszervezéseket, hogy drasztikusan csökken a termelése, ezen belül visszaestek az Astra modell eladásai.
Ugyan a VW brazil részlege közölt némi előzetest a Polo-méretű terepjáró-újdonságról, de úgy hallani, ez a modell Európába is eljuthat.
antitroll, 2019.11.26 09:14
A PSA kifogása, hogy behazudták neki, hogy az Opel környezetvédelmi fejlesztései, új modellek és motorok milyen szinten állnak. A megvásárlás után kiderült, hogy 5-10 éves lemaradásban vannak.
Azt eddig is lehetett tudni, hogy a diesel technológiában a PSA előrébb tart. Ugyanakkor az új EU-s direktívák teljesítéséhez szükséges alacsony, vagy nulla emissziójú fejlesztésekben az Opel korántsem áll olyan jól, mint állították. Ezzel a várható büntetés az egész új konszern számára valószínűsíthető.
Most úgy áll, hogy gyártókapacitást vásároltak nulla, vagy minimális technológia helyett. Gyártókapacitásuk nekik is van. A veszteséget nem kompenzálja a technológia.