Garantáltan olcsó repjegyek - állóhelyekre

A Ryanair vezérének legújabb ötlete alapján a fapados légitársaság akár a padokat is kiszerelné, hogy még olcsóbbá tegye az utazást.
Pápai Csaba, 2010. augusztus 29. vasárnap, 11:35
Fotó:

A BBC-nek nyilatkozva Michael O'Leary felvetette, hogy a székek felének kiszerelésével még olcsóbbá tenné a Ryanair járatait. A társaság vezérigazgatója az interjú során közölte: a korláttal ellátott állóhelyeket az egy óránál nem hosszabb távon repülő járatoknál tervezik árusítani, garantáltan egy fontért (kevesebb mint 350 forintért).

A Ryanair a Boeinggel közreműködve kiszerelné a rövid távon közlekedő gépeiből a fedélzeten lévő vécék egy részét (háromból kettőt), a továbbra is üzemben hagyott mellékhelyiséget pedig fizetőssé tenné. O'Leary érvelése szerint ezzel a lépéssel hely szabadulna fel, ahová újabb hat ülés kerülhetne, 4 százalékkal tovább csökkentve az egy főre jutó repülési költségeket. A wc-használatból befolyó fejenként egy fontot a Ryanair vezérigazgatójának elmondása szerint jótékony célra fordítanák, az nem növelné a társaság bevételeit.


O'Leary szerint a Ryanair népszerűsége három tényezőn alapul: alacsony árak, korszerű repülőgépek, pontos menetrend. A fapados pontossága idén mégis messze alatta maradt az SAS-nál mértnek. Május és július között egyedül a skandináv társaság járatainál értek el 90 százalék feletti pontosságot, ezzel a légitársaság második éve a legpontosabb szolgáltatónak bizonyult Európában. A Ryanair gépeinek mintegy 69,18 százaléka érte el a menetrendben meghatározott időre célállomását (és még így is felülmúlta a sztrájkok miatt megbénult British Airwayst) - számolt be a Telegraph.

Bármennyire pontos legyen is, a Ryanair nem siet az izlandi vulkántevékenység okozta késések miatt rá hárított költségek kifizetésével, legalábbis ez derül ki az RTÉ News összefoglalójából. Az ír hírportál szerint a Ryanair maradt el leginkább az Eyjafjallajokull kitörése miatt megbénult légiforgalom kapcsán beérkezett követelések kiegyenlítésével az írek közül. Az Aer Lingus a jegyárakat teljes egészében, az egyéb követeléseket pedig 95 százalékban már megtérítette; a Cityjet és az Aer Aran minden követelésnek eleget tett. Így az ír társaságok körében a legrosszabbul a Ryanair áll, amely ugyan a járattörlések miatt fel nem használt jegyek árát már visszafizette az utasoknak, ám azok egyéb költségeinek - szállás, etc. - megtérítésében nem jeleskedik; ilyen irányú kötelezettségének alig felét teljesítette augusztus végéig.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

megalodon, 2010.08.29 11:58

Ez egy elmebeteg, majd az 1 millió dolláros hajtómüveket időben ki fogják cserélgetni ebből a bevételből, oda jut ahova a BKV csak a lerobbant buszról relative egyszerübb kiszállni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html