Véget ért az elmúlt ötven év leghosszabb autóipari sztrájkja

Újra megindulhat a termelés a General Motors (GM) amerikai autógyártó vállalatnál, miután a szakszervezet jóváhagyta a munkáltatóval kidolgozott kollektív megállapodást, lezárva ezzel az elmúlt ötven év leghosszabb autóipari sztrájkját.
Szász Péter, 2019. október 26. szombat, 13:51
Fotó: Reuters

Az autóipari dolgozók szakszervezete (UAW) 40 napi munkabeszüntetés után péntek éjjel jelentette be, hogy megszavazták a sztrájknak véget vető új négyéves megállapodást elfogadását.

"A megállapodás jóváhagyásával az UAW-hoz tartozók sztrájkja véget ért, s a dolgozók munkába állnak a General Motors rendelkezése alapján" - írja az MTI a szakszervezet nyilatkozata nyomán.

Az előzetes egyezség már múlt hét szerdán megszületett, azt azonban a munkavállalóknak is el kellett fogadniuk, többségi szavazással.

A jóváhagyott megállapodás egyebek közt a nyereségből járó 11 ezer dolláros jutalékot, kétszeri évi 3 százalékos béremelést tartalmaz, az egészségügyi ellátás költségeinek változatlanul hagyása mellett.

A szeptember 16-án kezdődött sztrájk az Egyesült Államokban a GM több mint 30 gyárára terjedt ki. Ilyen hosszú munkabeszüntetésre az 1970-es évek óta nem volt példa.

Elemzők szerint a General Motorsnak több mint kétmilliárd dollárjába került, hogy korábban nem tudott megállapodni a magasabb béreket, nagyobb munkahelyi biztonságot, a nyereségből való nagyobb részesedést és jobb egészségügyi ellátás biztosítását követelő szakszervezettel.

Az UAW közölte, hogy figyelmét mostantól a Ford és a Fiat Chrysler autógyártó cégekkel folytatandó tárgyalásokra összpontosítja.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

CoolKoon, 2019.10.27 21:39

Ej, be szépen is néz ki, ahogy a saját szakszervezete fojtja meg az amerikai autógyártókat (hiába, látszik a rohadt nyugati komcsik keze nyoma, tönkretesznek mindent, amihez hozzá érnek)! Kikényszerítették a nyereségból való részesedést, ami szép meg jó, de mi van, ha veszteséggel zárja az évet a gyár? Azt is ugyanúgy lenyeletik a melósokkal? Mert így lenne korrekt. Azon kívül mi a helyzet az ezekben a gyárakban leledző, évek óta ott lebzselő, tetűlusta herékkel? Továbbra is lehetetlen kirúgni őket?
De nem baj, folytassák csak szépen az ámokfutásukat, az amerikaiak nagyrésze már most is szinte kizárólag Toyotát meg BMW-t vásárol, ez majd szépen beteszi a GM-nek a kaput. Akkor pedig már Trump kegyelmes uruk védővámjai se fogják őket megmenteni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html