A várakozásoktól jócskán elmaradó, 88,4 millió helyett 48 millió eurós nettó profitot jelentett a második negyedévben a Metro - jelentette a düsseldorfi vállalat. A legnagyobb német kiskereskedelmi cég bevétele 3,8 százalékkal 15,3 milliárd euróra esett vissza.

A vállalat a mérséklődő kiskereskedelmi árakkal, a munkanélküliség növekedése miatt gyengülő fogyasztással és az árfolyamváltozás negatív hatásával magyarázta a gyenge eredményt.

A gazdasági válságra hivatkozva a Metro 2009-re vonatkozóan nem adott profit-előrejelzést, középtávra prognosztizált működési profitnövekedését azonban 8 százalék körül várja, míg az eladások - a jelenlegi várakozások szerint - legalább 6 százalékkal nőnek.

A vállalat 50 boltot nyitott a második negyedévben, és mintegy 300 dolgozójától vált meg.