Gyűlnek a felhők a Mercedes feje fölött

A német Bild vasárnapi számának beszámolója szerint a Daimler autógyárra is kiterjedhet az Egyesült Államokban a károsanyag-kibocsátási előírásokat kijátszó motorvezérlő szoftverek miatt indított eljárás - írja az MTI.
Szász Péter, 2018. február 18. vasárnap, 14:24
Fotó: Napi.hu

A lap által idézett amerikai vizsgálati eredmények szerint számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek tesztelés során a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket, a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem. A Mercedes-Benz modellek nitrogén-oxid kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek közúton.

Egy bizonyos "Bit 15" funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A "Slipguard" funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon és mikor forgalomban.

A Bild vasárnapi száma szerint a Daimler alkalmazottai körében már jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken. A Daimler fejlesztőmérnökei a lap értesülése szerint ugyanis elektronikus levélváltásban fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt.

A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bild lapnak, hogy már két éve működnek együtt az amerikai hatóságokkal. "A hatóságok minden vonatkozó dokumentumot ismernek és az ügyben vádemelésre nem került sor" - fogalmazott.

A kép forrása: Daimler Media

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

RealMan, 2018.02.20 07:37

A Mercedes E 280 diesel 4Matic verdám volt az utolsó Magyarországon vett új autóm.....elmentem az első garanciális szervízbe a Kárpát utcába. Az autóban 10 ezer km volt. Olajcsere, légszűrő csere ...ennyi. Tizenévvel ezelőtt.

Garanciális szervíz 136.000.-Ft számlaösszeggel. Egy izzig-vérig túltolt márkáról van szó. Soha többet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2018.02.20 07:33

Csak megjegyzem halkan - a legszarabb autóm egy Opel Commodore Coupe volt. Opel sose kop el. Állandóan felforrt a hűtővíz. Német rocska..fostalicska.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2018.02.20 07:31

Röhej az egész. A pórnép azt sem tudja, hol van Amerika, de az amerikaiak se tudják, hogy hol van Nyomorország.

Micsoda nagy baj ez ::::)))))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2018.02.20 07:30

@RealMan:
Buick GS 455 volt és fekete. Volt 1978-ban Fiat 500-s gépem is, csontszínű, de sokszor tört a féltengelye.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2018.02.20 07:28

@Bahnsteig_Eins:
Na, akkor fussunk neki. Új amerikai autóm ez az első. Volt anno egy 60 ezer Ft-ért a XIII.ker.Röppentyű utcában vásárolt autóm, 3 hétig. Akkoriban sűrűn cseréltem a verdákat, kipróbáltam mindent a kicsitől a nagyig. Opel, Honda, Triumph, stb. amit a Röppentyűben lehetett venni vagy éppen valamelyik hazatelepült diplomatától.

De ez az első új amerikai autóm. A korábbi egyetlen használt volt.

Így jó te fideszes barom.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html