A Figyelőnet "Valami bűzlik a Wizz Air-kuponok körül" címen adott hírt arról, hogy a honlapnak több olvasó jelezte: a Wizz Air légitársaság utólag sztornírozta azokat a repülőjegyeket, amelyeknek a foglalására a cég szülinapi buliján megszerzett kuponokat váltották be. Az FN.hu megkereste a fapados céget is, ahol azonban tagadták, hogy visszaélések nyomán valamennyi kuponnal történő foglalást letiltották volna. Június 25-én, első budapesti járatuk évfordulóján ezer lufit engedtek szabadon, egyenként 10 ezer forint repülőjegy vásárlási utalvánnyal, összesen 10 millió forint értékben - közölte a Wizz Air kommunikációs igazgatója, Kázmér Natasa pénteken az MTI-vel. A játékok, illetve akciók során a légitársaság kódgeneráló rendszert használ a kuponok ellenőrzésére. A mostani akciót követően kiderült, hogy olyan kódokat váltottak be, amelyeket a Wizz Air nem adott ki a születésnapi lufi kampányhoz. A kampányhoz ki nem adott kódokkal foglaltak jegyeket, sőt próbálkozások során létező kódokkal is visszaéltek. A légitársaság a kódgeneráló rendszere alapján visszakereste a kampányban ki nem adott kódokkal foglalt repülőjegyeket, felvette a kapcsolatot az érintettekkel, és ezeket az utazásokat, bizonyítható visszaélés miatt törölte. Az érintettek tudomásul vették ezt, mindössze három reklamáció érkezett. Ebből csupán egy "valódi" tulajdonos volt, ezért az ő foglalását visszaállította a cég. Összesen 530 kódot érvénytelenített a Wizz Air, ami körülbelül 90 foglalást érintett. Egy utazáshoz általában több kódot használtak fel, és kizárólag olyan foglalásokat töröltek, amelyek legalább egy olyan kódot tartalmaztak, amit a Wizz Air nem adott ki. A légitársaság kapcsolatba lépett azokkal is, akik az érvényes kupon birtokában nem tudtak repülőjegyet foglalni azért, mert a visszaélések során valaki már felhasználta a kódot. Az ő számukra a Wizz Air mindenképpen biztosítja a repülőjegy foglalás lehetőségét - mondta a kommunikációs igazgató.