Az akció a Toyota 2003 áprilisa és 2008 decembere között gyártott 24 modelljét, összesen 2,86 millió autót érint. Ebből egyebek között 1,7 millió Európában, 360 ezer Japánban, 190 ezer Kínában fut. Június közepén a Toyota hasonló okból 1,37 millió autóját rendelte vissza az Egyesült Államokban. A Nissan összesen 198 ezer, 2007 áprilisa és 2008 decembere között gyártott Navara pickup és Teana szedánt hívott vissza a légzsák ellenőrzésére.

Az Egyesült Államokban összesen 33,8 millió személyautót és tehergépkocsit, azaz minden hetedik amerikai járművet berendelnek a szervizekbe, hogy kicseréljék a vezető-, illetve utasoldali légzsákokat.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) és a Takata májusban jelentette be, hogy megállapodásra jutottak a potenciálisan hibás légzsákok cseréjéről. Az alku keretében a Takata első alkalommal ismerte el nyilvánosan, hogy a 2000-es években gyártott légzsákjai hibásak.

A légzsákok olyan erővel fújódnak fel az ütközéstől, hogy gyakorlatilag szétrobbantják a légzsák körüli tároló rekeszeket, és a törmeléket az utastérbe lövik. A gyanú szerint a magas páratartalmú levegőnek való huzamosabb kitettség miatt túl gyorsan égnek el azok a vegyszerek, amelyek segítik a légzsákok felfúvódását, ez okozza a meghibásodásokat.

A hibás légzsákok eddig legalább 8 halálesetet okoztak az Egyesült Államokban és Malajziában, a sérültek száma pedig több mint száz.

A Takata gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát. Összesen 11 autógyár - a BMW, a Fiat, a Chrysler, a General Motors, a Ford, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Toyota és főleg a Honda - használja a Takata légzsákjait.