A Daimler pénteken közzétett beszámolója szerint a Mercedes, az AMG, a smart és a Maybach márkákból összesen 93 900 darabot értékesítettek világszerte, ami 11 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Ezen belül az alapmárka, a Mercedes-Benz eladásai 10 százalékkal, 83 500 darabra csökkentek. Az egyetlen növekvő piac Kína volt, ahol az eladások ugrásszerűen, 34,9 százalékkal emelkedtek. Fájdalmas volt azonban a hanyatlás a japán és az amerikai piacon, itt 28,6, illetve 24,2 százalékkal estek az eladások. Dieter Zetsche, a Daimler első embere múlt héten még óvatos optimizmussal nyilatkozott, azt mondta, hogy "trendforduló jelei mutatkoznak". A júliusi eredmények egyelőre rácáfoltak az igazgató szavaira, mert az értékesítés csökkenésének üteme az év hetedik hónapjában csaknem megkétszereződött júniushoz képest, 6,7 százalékról 11 százalékra emelkedett. A Mini, a Rolls-Royce és a BMW márkákból a BMW világszerte 110 ezer darabot adott el, 12,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Elsősorban maga az alapmárka, a BMW szenvedte meg a recessziót, az eladások júliusban 15 százalékkal 90 ezerre darabra csökkentek. Jól szerepelt viszont az Audi, elsősorban a kínai piac robusztus keresletének köszönhetően a Volkswagen leányvállalat szembe tudott menni az iparági trenddel, és júliusban 2,1 százalékkal több, 85 ezer gépkocsit értékesített. Kínában 40 százalékkal 13 400-ra szöktek fel az eladások a múlt év júliusához képest. A Volkswagen is a jobban teljesítők között van, Európa legnagyobb autógyára emelte az idei évre vonatkozó bevételi várakozását. Az elsősorban a különféle autócsere-támogatásoknak köszönhetően 2009-ben várhatóan 5 százalékkal marad el a forgalom a tavalyitól - jelentette be Detlef Vittig, a cég értékesítési vezetője. Korábban a társaság 10 százalékos visszaeést tartott valószínűnek.