Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az elsősorban nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátor rendszereiről ismert Akasol saját weboldalán közölte a hírt, mely szerint (árban, euróban) tízmilliós nagyságrendű megrendelést írtak alá arról, hogy hidrogénvonatokat kell energiatároló rendszerekkel felszerelniük. Az Akasol számára nem ismeretlen a francia motorvonatgyártó, mivel annak hidrogénvonatát korábban együtt is tesztelték. A nagy teljesítményű akkuk beépítése az üzemanyagcellás meghajtású ingázói vasúti szerelvényekbe a várakozások szerint utat nyit a kibocsátásmentes vasúti szállítás felé.

Pontos darabszámot ugyan a közlemény nem közöl, de azt igen, hogy a Coradia iLint típusba kerülő technológiai fejlesztés - mely tartalmazza az akkumulátor rendszereket, fűtési és hűtési berendezéseket, a kábeleket és beépítéshez szükséges úgynevezett padlóházat is - 2020 második felétől indul, és 2021-ben be is fejeződik.

A hidrogén üzemanyagcella-meghajtású vonatozás úttörőiként úgy láttuk, hogy elengedhetetlenül szükségünk volt és van egy olyan stratégiai partnerre, aki mélyreható technológiai know-how-val tud támogatni bennünket a prototípusok fejlesztésétől a sorozatgyártásig. Bízunk benne, hogy az Akasollal folytatódhat a további együttműködés - mondta Jörg Nikutta, az Alstom németországi ügyvezető igazgatója.

A 300 férőhelyes Coradia iLintet ingázó személyvonatként tesztelik 2018 szeptembere óta Cuxhaven-Buxtehude között. Az elmúlt több mint két év alatt a szerelvények már több mint 150 ezer kilométert teljesítettek csendesen, biztonságosan és szén-dioxid kibocsátástól mentesen.

A hidrogén üzemanyagcellák (mely tartalmának előállításához a szükséges villamosenergiát az Alstom ígéretei szerint szélerőművekből veszik majd) a járművek tetején kaptak helyet, a péládul fékezéskor keletkező többlet-energiát tároló akkumlátorokat (ezek összkapacitása 220 kWh) pedig a padlólemezek alá telepítik. A motorvonat működésének fontos tétele, hogy a rendszer hidrogént "teljes erővel" csak a folyamatos gyorsításkor éget, amikor csak lehet, a szükséges többletenergiát az akkukból veszi fel. Ennek köszönhetően egy-egy szerelvény egyetlen feltöltéssel akár 800 kilométert is képes megtenni.

A hidrogén-üzemanyagcellák kombinálása a rendkívül nagy teljesítményű akkumulátorokkal funkcionális és tisztább alternatívát kínálnak a nem villamosított vasutak számára a dízel-meghajtásnál - közölte Olaf Lies, Alsó-Szászország környezetvédelmi, energiaügyi minisztere. Szerinte az a döntés, hogy a teljes Bremervörde-i dízelflottát az Alstom hidrogénvonatára cserélik, úttörővé teszi őket a szállítási forradalomban.