Hogy lesz így elegendő Lada Magyarországon?

A csőd szélén táncol a legnagyobb orosz autógyár, amely éppen most kezdi meg a legújabb Ladák szállítását Magyarországra.
Barabás T. János, 2016. február 16. kedd, 08:35
Fotó: Napi.hu

Az Avtovaz, a legnagyobb orosz személyautó-gyártó bejelentette, hogy hat hónapra négy napos munkahétre áll át, ezzel is segítve alkalmazkodását a jelenlegi piaci viszonyokhoz és a társaság anyagi helyzetéhez - közölte a TASZSZ.

A cég auditora, az Ernst&Young szerint a vállalat 2015-ös vesztesége elérte a 73,85 milliárd rubelt (932,5 millió dollár), ami 2,9-szerese az előző évinek. A bevétel 8 százalékkal csökkent, az 1,6 milliós tavalyi eladás 36 százalékkal volt kevesebb a 2014-esnél.

Az Avtovaz - amelynek többségi tulajdonosa 50 százalékkal a Renault és 17,13 százalékkal a Nissan - úgy nyilatkozott: biztos benne, hogy részvényesei biztosítani fogják számára a további működéshez szükséges összeget. A Renault már bejelentette, hogy kitartanak a leányvállalat mellett, mert bíznak az orosz piac jövőjében. Az orosz Rosztek, amelynek 32,87 százaléka van az Avtovazban, kész segíteni. Az adósság egy részét, amivel a cég tartozik neki, kész részvényekre átváltani, így növelve az Avtovaz tőkéjét.

Pénzügyi problémái dacára - amelyekből már többször is az orosz kormány segítette ki - a cég közlése szerint tavaly az előző évi 16,4-ről közel 18 százalékra növelte piaci részesedését.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarTosPista, 2016.02.16 12:33

Ezt a Ladát elnézve, nem csoda, hogy csőd felé tartanak. Ez tuti nem kell az oroszoknak. Ebbe nem lehet pakolni, és a tajgát sem bírja. Pedig a hátsókerekes Ladákkal olyan helyen elmentünk, ahol a mostani diszkódzsippek behalnak. És most is ezt várják el a Ladától, nem ilyen csinikocsit hölgyek számára. És ez a magyar piacon is bukni fog.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html