Hol a legbiztonságosabb egy repülőn ülni?

Még ha sokan nem is így érzik, vagy félnek tőle, a repülés nagyon biztonságos – derül ki a Planecrashinfo nevű oldal adataiból. Eszerint egy a 4,7 millióhoz annak a valószínűsége, hogy valakinek egy adott járaton halállal végződjön az utazása - az 1993-2002 közötti időszakban legalábbis - írta a Privátbankár.hu.
Domokos László, 2018. június 9. szombat, 18:50

Bármilyen kicsi is a baleset valószínűsége, sokan felteszik a kérdést, vannak-e a többinél biztonságosabb ülőhelyek? A német Der Spiegel szerint erről kevés a fellelhető információ, de azért akad. Az Airbus és a Boeing repülőgép-gyártók azt állítják, hogy náluk mindegyik hely egyformán biztonságos - írta a portál.

A Popular Mechanics tudományos lap 2007-ben és a Time Magazin 2015-ben baleseti adatok kielemzése révén választ kerestek a kérdésre. Ennek alapján az első lap arra jutott, hogy a gép hátuljában ülők túlélési valószínűsége 69 százalék, határozottan több, mint a középen ülőké (56 százalék) és az elöl levőké (49 százalék).

A Time felmérése más adatok alapján hasonló eredményre jutott, ott a halálozási arány hátul csak 32, középen 39, elöl 38 százalék volt.

A Greenwichi Egyetem egyik kutatása szerint nagyobb azok túlélési esélye, akik a vészkijáratokhoz közel ülnek. Ha ugyanis a repülőt el kell hagyni, átlagosan mintegy 90 másodperc van rá. Ennyi idő alatt elterjedhet például egy tűz.

A fotó forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Luftschutzbunker_Zwei, 2018.06.09 21:29

A keleti légitársaságok gépein - mint az orosz, török, kazah, és amíg létezett, a Malév is - kiváló a kiszolgálás, a bőséges étkezésen kívül simán belefér a repülőjegy árába a sör, bor, vodka, konyak is (saját tapasztalat, mikor Kazahsztánba repültem, végigittam az utat, elég volt szólnom a stewardessnek hogy: gyévuska, isó odnó vinó, i iso odnú vódocsku! - és már hozták is, ha ha ha). Ezzel szemben pl. a KLM gépén két db száraz zsömlét adtak reggeli gyanánt, egy 3 decis sörért pedig 5-6 eurót kellett fizetni, már ha egyáltalán ráért az unott, motiválatlan légikísérő.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html