Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Aldi Nord és az Aldi Süd vezetése megállapodott abban, hogy egyes saját márkás termékeiket kölcsönösen árulni fogják. Így az Aldi Nord üzleteiben kaphatók lesznek majd a Crane márkájú sportfelszerelések, s az Aldi Süd üzleteiben megjelenhet például az Aldi Nord üzleteiből ismert River Cola - írtuk meg korábban német lapértesülések alapján.

Továbbá hamarosan megjelenik az üzletekben a Schneekoppe márkájú természetes alapanyagokat tartalmazó élelmiszerek is, ezeket nyáron egy komolyabb reklámkampány kíséretében egyszerre tervezik bevezetni a két áruházláncban. Hasonló lépésre korábban nem volt példa.

Vasárnap adták hírül Németországban, hogy a lánc mindkét szárnya bevezeti a Weidemilch nevű sajátmárkás tejeket, amelyek prémium szintű minősítést kaptak a német állatvédelmi szövetségtől, mert előállításuk során fokozott mértékben figyelnek az állatvédelmi elvek betartására. Ennek keretében például bőségesen nagy élőhelyet biztosítanak a teheneknek, mindig van szalma az istállóban, biztosítják számukra a friss levegőt és az etetés során kizárják a géntechnikai alapú tápszereket. A termékbevezetést a csoport azzal indokolta, hogy a vásárlók részéről egyre nagyobb a kereslet a környezetbarát gyártású portékák iránt.

Az Aldi Nord logója

A fenti példákon túl a két cég azt tervezi, hogy a jövőben összehangolják termékkínálatukat. Lapunk az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-től azt is megtudta, hogy a vállalat célja egy innovatív és hatékony beszerzési szervezet kialakítása, amely mind a versenykörnyezet változásaira, mind az ügyfelek átalakuló igényeire hatékony megoldást jelent. Ennek a törekvésnek a jegyében az Aldi Nord és az Aldi Süd szándékában áll a két vállalat együttműködésének kiterjesztése azokon a területeken, ahol ez gazdasági, illetve vásárlói előnyökkel jár. Az Aldi Magyarország az Aldi Süd részeként a korábbi gyakorlatnak megfelelően átveszi azokat a megoldásokat - legyen szó az üzletek berendezésének átalakításáról, vagy energiahatékonysági megoldásokról - , illetve termékeket, amelyek az Aldi hazai üzletpolitikáját támogatják, vagy a magyar fogyasztók számára újabb előnyöket jelentenek - fogalmaztak.

Az Aldi Nord és az Aldi Süd együttműködésétől függetlenül az Aldi Magyarország önálló hazai termékfejlesztéseket is végez. Az áruházlánc bővíti a friss zöldség-gyümölcs kínálatát, a convenience termékek körét, a laktóz- és gluténmentes, illetve biotermék szortimentet. Ezeken felül országszerte 123 Aldi parkolóban lesz elérhető az E.On által telepített és üzemeltetett elektromosautó töltőállomás, és a legtöbb ezután épülő Aldi üzletnél is kiépíti majd a töltőket. A hálózat országszerte összesen több mint 360 új töltési pontot jelent majd - válaszolták lapunknak.

Mi a különbség a két szárny között?

Az 1946-ban alapított Aldi-birodalom 1966-ban szakadt két részre, a két alapító Karl és Theo Albrecht ekkor osztotta fel egymás között a német piacot. Állítólag azon különböztek össze, hogy áruljanak-e dohányterméket üzleteikben. Németországban az északi területeket az Aldi Nord, a délieket értelemszerűen az Aldi Süd áruházai fedik le.

A nagy döntés nyomán a külföldi piacokon való terjeszkedésnél is összehangolták, hogy melyik országban melyik cég jelenjen meg. Így azóta az Aldi Südhöz tartoznak a magyar, az osztrák, a svájci, az ír, a szlovén, az egyesült királyságbeli, az ausztrál leányvállalatok, míg az Aldi-Nord Hollandiában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Luxemburgban, Lengyelországban, Dániában, Portugáliában, Spanyolországban rendelkezik érdekeltségekkel. Az Egyesült Államokban mindketten üzemeltetnek áruházakat, de csak a Südé fut Aldi név alatt.

Az Aldi Süd logója

Az Aldi Nord tavaly egy komolyabb beruházási programba kezdett, s történetében először veszteséges volt Németországban, de forgalmát így is növelni tudta. (Összehasonlításképp: az Aldi Nord 12 9 milliárd, míg az Aldi Süd 17, 3 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított 2018-ban, globálisan.)

Az alapvető eltérés a két ág között, hogy a déli testvércéghez képest az Aldi Nord sokkal hosszabb ideig kitartott az eredeti harddiszkont-koncepció mellett, lemondott a választék frissítéséről, és elhalasztotta a boltok korszerűsítését - olvasható egy német elemzésben. "Az Aldi Süd a produktivitás, az egy alkalmazottra eső bevétel és a vásárlói elégedettség tekintetében egyaránt felülmúlja a Nord-ágat" - idézik Stephan Rüschent, a Baden-Württembergi Egyetem élelmiszer-kereskedelmi professzorát.

E sorok írója például nemrégiben Spanyolországban látogatott meg egy Nord-üzletet, ahol a magyar Aldi boltokéhoz képest szűkebb termékkínálattal, valamint egyszerűbb, hagyományos diszkontokra jellemző üzletberendezéssel találkozott.