A Kantar Worldpanel piackutató tanulmányában azt vizsgálta, hogy az egyes márkákat hány háztartásban vásárolják és milyen gyakran - ezen alapul a rangsorolás is, amelyet "fogyasztói elérés pontok" alapján állítottak fel. Az elemzés során 300 milliárd fogyasztói döntést vizsgáltak meg.

A felmérés a világ népességének 74 százalékát fedi le 44 országban, összesen 15 ezer márkát figyelembe véve. Az adatfelvétel 2014 október 12-e és 2015 október 11-e között zajlott - összegez a businessinsider.com.

A kutatásban megjegyzik, hogy a világ FMCG piacán a növekedés 82 százalékát produkálják a feltörekvő országok, amelyek közé egyébként Magyarországot is sorolják az elemzők.

Íme, a top 10-es lista:

10. Dove

A főként test-és hajápoló termékekről, dezodorokról ismert márkát a Unilever gyártja, amely a világ második legnagyobb FMCG-cége. A márka jelentősen bővülni tudott: a 2015-ös riporthoz képest 31 millióval több háztartásban vásárolták. Fogyasztói elérés pont: 1,67 millió.

9. Knorr

A leveskockákról, zacskós levesekről és különféle ételporokról ismert márka szintén a Unilever tulajdona. Népszerűsége töretlen az egész világon. Pont: 1,86 millió.

8. Indomie

Az indonéz Indofood élelmiszer-ipari cég tésztamárkája újonc a toplistán. Ázsiában népszerű, a Távol-Kelettől egészen Törökországig. Pont: 1,9 millió.

7. Nescafé

A világ legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata a Nestlé kávémárkája. Bár népszerűségét tartja, a 2015-ös listán még a 5. helyen állt. Pont: 2 millió.

6. Pepsi

Az italmárka a PepsiCo tulajdona, amely, bár nagyobb céggé nőtte ki magát, mint a Coca-Cola Company, legismertebb üdítőjével örök második maradt. Nagyon kevés ország van, ahol a Pepsi népszerűbb, mint a Coca-Cola - ezek közé tartozik Egyiptom. Pont: 2,2 millió.

5. Lays

A világ vezető chipsmárkáját szintén a PepsiCo-hoz tartozik. Népszerűsége nagyban növekszik, 2015-höz képest újabb 25 millió háztartásba jutott el. Pont: 2,2 millió.

4. Maggi

Az instant levesekről, tésztákról és szószokról ismert márka szintén a Nestlé tulajdona. 2015-ben még a harmadik helyen állt. Pont: 2,4 millió.

3. Lifebuoy

A Unilever legnagyobb szappan- és testápolómárkája. A márka a közelmúltban nagyot robbantott Kelet-Ázsiában, így egy helyet előrébb lépett. Pont 2,6 millió.

2. Colgate

A fogkrémek mellett háztartási tisztítószerekről és testápolókról ismert márkát immár a világ háztartásainak kétharmada vásárolja. Ezzel együtt, a Colgate-Palmolive kezében lévő brand újabb 40 miilió háztartást tudott meghódítani, ezzel a legnagyobb bővülést produkálta az összes márka közül. Pont: 4,3 millió.

1. Coca-Cola

A Coca-Cola Company fő terméke megőrizte vezető helyét 2015 óta. A marketingesek ikonja tovább növelte ismertségét és fogyasztói elérhetőségét is. Pont: 6,3 millió.