Főként Dél-európai vállalkozásai gyenge szereplése miatt 37 százalékkal csökkenő profitról számolt be a Deutsche Telekom. A nettó nyereség 480 millió euró lett az első negyedévben az egy évvel korábbi 767 millió után, ami masszívan elmarad a Bloomberg 572 milliós elemzői konszenzusától. Az árbevétel 7,7 százalékkal, 14,6 milliárd euróra csökkent - miután kikerült a konszolidációs körből a T-Mobile UK -, a szakértők 14,8 milliárdra számítottak.

A cég vezetősége a német piacon elérhető profit növelésére törekedett párhuzamosan azzal, hogy igyekezett megállítani a bevételek zuhanását a vállalat dél- és kelet-európai vállalkozásainál. Emellett eladták a T-Mobile egyesült államokbeli egységét az AT&T-nek 39 milliárd dollárért. Az utóbbi összeg egy részét az adósságok csökkentésére fordítják.

A Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint a hitelek visszafizetése túlságosan passzív stratégia, ami egy olyan távközlési közüzem kialakulásához vezethet, amely előtt nincsenek növekedési lehetőségek. Ehelyett az értéknövelt szolgáltatásokat kellene növelni - a cégvezetés éppen törekszik, hiszen a mobil-számítástechnikai eszközökhöz és az okos telefonokhoz igazodó szolgáltatások fejlesztését tűzte ki célul maga elé.

A Deutsche Telekom EBITDA nyeresége több mint nyolc százalékkal esett, igaz, ezzel nincs egyedül, hiszen két nagy versenytársa, a France Telecom és a KPN hasonló gondokról számolt be. A német és francia távközlési cégek a költségek csökkentése érdekében közös beszerzési vállalkozást akarnak létrehozni, egyesítették brit egységeiket és igyekeznek osztozni hálózati kapacitásaikon olyan nagy piacokon, mint például Lengyelország.

A német nagyvállalatnak azzal is szembe kell néznie, hogy hazai piacának szabályozó hatósága korlátozta a hálózatát használó versenytársaknak - a Vodafone-nak, a Telefonicának stb. - felszámítható díjakat. A cég 2012-ig 10 milliárd eurót akar németországi tevékenységének fejlesztésére fordítani. Ebből főként a mobilszolgáltatásokat és a háztartásokat elérő optikai szálas hálózatot bővítik.