Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A New York-i székhelyű ékszeripari vállalat szerdán közölte, hogy üzleti évének első negyedévében 3 százalékkal estek vissza az eladások az Egyesült Államokban, miközben elemzők 1,1 százalékos emelkedésre számítottak.

Az amerikai számviteli szabványok (GAAP) alapján készült adatsor szerint Európában ugyancsak 3 százalékkal, Japánban pedig 2 százalékkal csökkentek a Tiffany eladásai. A vállalat teljes nettó árbevétele csak annak köszönhetően tudott emelkedni 1 százalékkal, 899,6 millió dollárra, hogy az ázsiai-csendes-óceáni régióban 8 százalékkal ugrott meg a forgalom. Elemzők 913,7 millió dolláros bevételre számítottak.

A Tiffany bevételeinek mintegy fele az exportból származik, az Egyesült Államokban pedig külföldi turisták vásárlásai eredményezik a bevételek zömét.

A február-áprilisi időszakban az ékszerház adózott eredménye 92,9 millió dollár volt, több mint 6 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 87,5 millió dollárhoz képest. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 74 centre emelkedett az egy évvel korábbi 69 centről - írta az MTI.

A vállalat vezetése arra számít, hogy a bevételek a jövő év januárjában végződő üzleti évben szerényen, egyszámjegyű mértékben emelkedhetnek.

A Tiffany kedden 0,57 százalékos mínuszban, 93,14 dolláron zárt a New York-i értéktőzsdén. A csalódást keltő negyedéves jelentés miatt szerdán több mint 5,5 százalékot esett az árfolyam a tőzsde nyitás előtti elektronikus jegyzésében.

A kék dobozairól ismert ékszerház világszerte 310 üzlettel rendelkezik, amelyből 124 található az amerikai kontinensen, 84 az ázsiai-csendes-óceáni térségben, 54 Japánban, 43 Európában és 5 az Egyesült Arab Emírségekben.