Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Ubernek van egy belső, VTOS (Violation of Terms of Service, azaz "általános szerződéses feltételek megsértése") nevű programja, aminek az a célja, hogy a nem jól viselkedő utasokat ki tudják szűrni a felhasználók közül. Csakhogy ebben a programban van egy Greyball nevű eszköz, ami arra szolgál, hogy - az appból és "más technikák" segítségével - beazonosítsa, kik az ellenőrök.

Akit megjelöl ellenőrként, az gyakorlatilag egy álappot kap: nem a valódi autókat látja, ha pedig mégis kap egy fuvart, akkor az álsofőr "lemondja" - olvasható a portálon.

Hogyan tudták meg, hogy ki az ellenőr?

Az Uber adott országban vagy városban felelős ügyvezetője volt ezért a felelős, az irányítása alatt olyan dolgokat vizsgáltak, hogy például kik azok a felhasználók, akik egy adott kormányzati hivatal környékén gyakran előkapják a telefont, hogy az Ubert nézzék vele - tehát szokatlan felhasználói viselkedést kerestek. Sőt, még a felhasználók hitelkártya-adaiból is le tudtak vonni következtetéseket. Összesen tucatnyi adattípus segítségével szűkítették le, hogy ki az, aki ellenőrzés céljából hívja a kocsikat. Amikor találtak valakit, az Uber munkavállalói még a Facebook-, Twitter vagy Instagram-profiljukat is ellenőrizték.

Az Uber jogi csapata mindenesetre rábólintott az ellenőrök megtévesztésének tervére a NYT forrásai szerint. Azokkal szemben alkalmazták ezeket az eszközöket, akik megsértették az utazás feltételeit - kommentálta a cikket az Uber szűkszavúan.

A Greyballt eredetileg a taxisokat semlegesítésére találhatták ki.