A hírt a Fiat Chrysler jelentette be hétfőn azután, hogy a The Wall Street Journal online kiadásában megjelent értesülés szerint vasárnap a két cég tárgyalásokat folytatott az egyesülésről. A Fiat javaslata szerint 50-50 százalékos tulajdonhányaddal rendelkeznének a két cég részvényesei a közös vállalatban.

Amennyiben sikerrel zárulnak az egyeztetések, az összeolvadással 32,6 milliárd eurós piaci kapitalizációt érnének el, és így a világ harmadik vezető járműgyártója jönne létre a Volkswagen és a Toyota után. Az együttműködéstől 5 milliárd eurós megtakarítást remélnek, és hatékonyan tudnának együttműködni a fejlesztések terén is.

Az évi csaknem 9 millió autót gyártó Fiat Chrysler-Renault piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.

Elemzők szerint ésszerű az elgondolás, az iparági konszolidáció komoly költségmegtakarítással járna, más gyártók részéről is látni próbálkozásokat arra, hogy megosszák egymás között a fejlesztési költségeket.

Az Equilor reggeli hírlevelében ezzel kapcsolatban azt írja meg nem nevezett forrásokat idézve, hogy a két autógyártó között egy ideje elindultak a tárgyalások, melyek nagyon jól haladnak.