Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

November 11. a szinglik napja - ezt kínai egyetemisták találták ki még a kilencvenes években amolyan anti-Valentin napként. Az ötlet azonban Kínában egészen elképesztő vásárlási őrületté vált azóta. Erre a lehetőségre az Alibaba, a világ legnagyobbá vált kínai webáruháza is ráugrott.

A szinglik napja mára a világ legnagyobb online vásárlási murijává vált. A kínai e-kereskelemi cég közlése szerint az idei évi szinglik napján mindössze 3 perc (!) kellett ahhoz, hogy a vásárlások értéke elérje a 10 milliárd jüant (1,5 milliárd dollárt) és kevesebb mint hat perc alatt közel duplájára, 19,1 milliárd jüanra nőtt a forgalom - írja a Fortune. Ez így már meghaladja a 2012-es év egész napos szinglik napi forgalmát.

A kínaiaknál a szinglik napja mára egy olyan 24 órás vásárlási őrületté vált, ami az USA fekete pénteki (Black Friday) és kiber hétfői (Cyber Monday) eladásait együttvéve is felülmúlja, és alkalmassá vált arra, hogy kínai fogyasztói barométerként lehessen használni.

Az Alibaba a tavalyi évben 17,7 milliárd dollárnyi terméket adott el az online áruházában a szinglik napján. A vállalat társalapítója és alelnöke, Joseph Tsai az eseményt úgy jellemezte, hogy "a szinglik napján a vásárlás sport, szórakozás".

Az Alibaba részvényeinek értéke a tavalyi év hasonló időszakához képest több mint duplájára emelkedtek, a vállalat piaci értéke pedig 475 milliárd dollár körül mozog.

(Fotó: AFP)