Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Igen komoly hibát szúrt ki a Revolut nevű fintech cég rendszerében egy magyar felhasználó - írja az Index nyomán a hvg.hu. A vállalat nem tudja megkülönböztetni a telefonszámokat az alapján, hogy milyen országkód tartozik hozzájuk, így adott esetben teljesen másnak mehet el az utalás, mint akinek eredetileg szánta a feladó.

A Revolut rendszere - ha a felhasználó ebbe beleegyezik - átnézi a felhasználó mobiljának telefonkönyvét, és ha olyan kontaktot talál benne, aki szintén használja a szolgáltatást, kiemeli azt. A probléma viszont itt kezdődik: kiderült ugyanis, hogy a funkció csak magát a telefonszámot nézi, az országkódot nem.

Emiatt előfordulhat, hogy bár úgy tűnik, a telefonkönyvben lévő ismerős is Revolut-felhasználó, ha neki akar utalni az ember, akkor valójában nem ő kapja meg a pénzt. Ez történt az Index olvasójával is, aki próbaként 15 forintot utalt barátnőjének, ám a pénz nem hozzá, hanem egy +44-es brit telefonszámhoz kapcsolódó felhasználóhoz érkezett meg.

A cég állítólag már tud a problémáról, és épp azon dolgoznak, hogy kiküszöböljék azt.