A Toyota a márciussal zárt 2017/2018-as pénzügyi évben az előző évinél 6,5 százalékkal magasabb 29,38 ezer milliárd jenes rekordforgalom mellett 2,40 ezer milliárd jen működési eredményt ért el, 20,3 százalékkal magasabbat az előzőnél. A csoport 36,2 százalékos növekedéssel 2,49 ezer milliárd jenes (6,06 ezer milliárd forint) nyereségrekordot ért el.

A folyó, 2019 márciusával záró pénzügyi évben a Toyota nyeresége 15 százalékos csökkenésére számít, mivel előrejelzései szerint a jen árfolyamának az erősödése több mint ellentételezi majd a költségcsökkentési intézkedések és az értékesített volumen növekedésének eredményjavító hatását. A Toyota az idén 105 jenes dollárárfolyammal számol a tavalyi 111 jenes átlag után.

A Toyota 2,12 ezer milliárd jen nettó nyereséget vár a folyó pénzügyi évre. Az értékesítési árbevétel az idén 1,3 százalékkal 29,00 ezer milliárd jenre csökken a tervei szerint, bár érdekeltségeivel, a Daihatsu Motor Co. autógyárral és a Hino Motors Ltd. haszongépjármű gyártóval együtt darabszám szerint a tavalyi 10,44 milliónál több, 10,50 jármű eladását tervezi.

Újdonsült konkurenseink, a szédületes sebességgel felfelé törekvő és nálunk jóval nagyobb befektetői finanszírozással rendelkező fejlett technológiai cégek agresszíven invesztálnak a legújabb technológiai fejlesztésekbe - mutatott rá Toyoda Akio, a Toyota elnöke az éves eredményt bemutató sajtókonferencián Tokióban, utalva a járműtechnológiai fejlesztések súlypontjának az egész autóipari ágazatot érintő eltolódására az elektromos és az önjáró mobilitás irányába.

A Toyota is növeli beruházásait a legújabb technológiák fejlesztésébe és emellett nem csak a konszern keretein belül, de más autóipari, valamint ágazaton kívüli vállalatokkal felvett kapcsolatokon keresztül is erősíti a fejlesztési együttműködést - írta az MTI.

A képen Toyota C-HR, forrás: Toyota.