A Norwegian hiába vált befolyásoló tényezővé az európai légiközlekedési piacon és kényszerítette a hagyományos légitársaságokat új cégek alapítására, a norvég cég nagy ütemű fejlődése aggodalomra ad okot - írta a portál a Financial Times cikke alapján.

A veszteségek oka, hogy a légi cég rövid idő alatt óriási flottát épít fel: 2012-ben még 68 gépe volt 330 útvonallal, 2017 végére mér 145 gépet üzemeltet 512 útvonalon, 2019 végére pedig 193 Boeing lesz a flottában.

A harmadik negyedévben a Norwegian 6 százalékos költségszint-növekedést mutatott ki, az első félévet 300 millió dolláros üzemi veszteséggel zárta, a tőzsdei árfolyam 40 százalékot esett.

Elemzők szerint a cég 170 millió dolláros üzemi veszteséggel zárja 2017-et. Eközben az adósságállománya 460 millió dollárról 2,5 milliárdra emelkedett.

A befektetők is elkezdtek szabadulni a részvényeiktől. A megoldást az jelentheti, ha a Norwegian eladja a gépeit és csökkenti érdekeltségeit a nem szorosan a fő tevékenységhez kötődő vállalkozásaiban, a lényeg, hogy csökkentse költségeit. A helyzet nem életveszélyes, de aggasztó - mondta Ross Harvey elemző a lapnak.

(Képünk illusztráció.)