A 40 napos munkabeszüntetés és a 17,5 százalékos kínai eladáscsökkenés kedvezőtlen hatásait részben ellensúlyozta, hogy az Egyesült Államokban sikerült növelni az utcai terepjárók (SUV) és a platós terepjárók (pickup) eladását.

A General Motors nyeresége 2,3 milliárd dollárra, részvényenként 1,60 dollárra csökkent a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 2,5 milliárd dollárról, részvényenként 1,75 dollárról.

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,72 dollár lett, a szakértők jobb adatra, 1,31 dollárra számítottak. A cég bevétele 35,79 milliárd dollárról 35,47 milliárd dollárra mérséklődött, az adat lényegesen jobb lett a várt 33,82 milliárd dollárnál.

Az autóipari dolgozók szakszervezete (UAW) október 26-án zárta le a 40 napos sztrájkot, miután megszavazták az új négyéves megállapodást.

A szeptember 16-án kezdődött sztrájk a GM több mint 30 gyárára terjedt ki az Egyesült Államokban. Ilyen hosszú munkabeszüntetésre az 1970-es évek óta nem volt példa.

Kedden a General Motors azt közölte, hogy részvényenként mintegy 2 dollár veszteséget okozott a 40 napos munkabeszüntetés.