Így büntetik a vásárlók a csaláson kapott céget

Az Európai Unió autópiaca novemberben az egyik legjobb idei hónapját zárta, alig volt olyan márka, amely visszaesését könyvelt volna el. A dízelbotrányba keveredett Volkswagen-csoport mégsem lehet teljesen elégedett.
Szász Péter, 2015. december 16. szerda, 18:44
Fotó: Reuters

Az Európai Unióban novemberben 1 millió 85 ezer ú jautót helyeztek forgalomba, amely a tavalyi 954 ezerhez képest 13,7 százalékos növekedés - derül ki az ACEA adataiból.

Ez a bővülés az idei második legjobb adat, a csúcsot június tartja 14,6 százalékkal. Az első 11 hónap 12,6 millió autó kelt el, 8,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A VW-csoport márkáinak eladásai a 3 százalékos mínuszt "elérő" Seat kivételével szintén emelkedtek, azonban ezek volumene nem csak a piaci átlagtól marad el, de saját korábbi teljesítményüktől is. A VW 2,8 százalékkal adott el több autót, mint tavaly novemberben, mialatt januártól novemberig 6,3 százalékos volt a növekedése. Az Audi 4,4 százalékot teljesített az éves 5,5-tel szemben. A legfeltűnőbb a Porsche "lassulása", amely 2015-ös szárnyalása (28,7 százalék) után novemberben 4,9 százalékkal adott el több autót. A csoporton belüli kakukktojás a Skoda, amely 11,7 százalékos eredményével túlteljesítette eddigi önmagát (5,9 százalék). Csoportszinten 4,4 százalékkal tudtak több kocsit eladni, szemben az egész éves 6,2 százalékkal.

Bár a VW-csoport és különösen a névadó márka nagyon magas bázisról növekszik, mégis beszédes, hogy Európa Uniós piacának második helyezettje, a Ford novemberben 20,5 százalékos könyvelhetett el. A Renault 18,9-cet, az Opel pedig 18,8-cat.

Mindez meglátszik a piaci részesdés alakulásán is. A VW-csoport 2014 novemberében még 26,6 százalékot hasított ki a tortából, míg idén 24,3-mat. A cég egyébként az első 11 hónap adatait nézve is veszített piacot (25,4-ről 24,8 százalékra esve), azonban ehhez nem csak a dízelbotrány, hanem a többi márka sikere is hozzájárult.

Az országok szerinti bontásból kiderül, hogy Magyarország novemberben nem tudta hozni az európai átlagot, mivel 11,7 százalékkal helyeztek forgalomba több autót. A cseheknél eközben 24,8, a szlovákoknál 26,8, a lengyeleknél pedig 24,6 százalékos volt a növekedés. A román piac 41,5, a horvát pedig 16,3 százalékkal bővült.

 

 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK