A tesztelés után a héten indítja el véglegesen úgynevezett hibrid - fapados/tejes árú - légitársaság-üzemeltetési modelljét az Adria Airways. Egyszerűen annyi történik, hogy a turistaosztályokon a továbbiakban nem szolgálják fel az eddig a szolgáltatás részét képező ételeket és italokat, viszont tartósan olcsó jegyeket kínálnak. A korábbi ellátás helyett bevezetik új repülőgép-fedélzeti kiszolgálási rendszerüket, a SkyShopot - jelentette a balkans.com internetes hírportál.

Az gépek üzleti osztályán és a charterjáratokon nem változtatnak a szolgáltatásokon. Úgy vélik, hogy ezek jók, igyekeznek kiszolgálni minden egyes utas egyedi igényeit - derül ki a repülőgépek földi kiszolgálásáért felelős vezető, Mario Mazek szavaiból. Ő irányítja a SpyShop projekt végrehajtását is. Szerinte az egyedi elvárások megcélzásával közelebb kerülnek ahhoz, amit utasaik manapság az Adria Airwaystól várnak.

Egy gépben több gép

A változtatást megelőzően öt éven át zsugorodott a légitársaság tevékenysége. Ezért piackutatást indítottak, amelyből az derült ki, hogy az utasok többsége előnyben részesíti a kedvező repülőjegyárat, illetve menetrendet a kényelmi szolgáltatásokkal szemben - fejtegeti Iztok Franko, a vállalat marketingigazgatója. Az új koncepcióval lehetővé teszik ügyfeleiknek, hogy válasszanak az olcsóbb, de szerényebb, illetve a drágább, de kényelmesebb utazás között.

Versenytársaik tapasztalatait is elemezték, különös hangsúlyt fektetve a regionális légitársaságok gyakorlatára. Ez megerősítette azt a meggyőződésüket, hogy az utasok biztonságban, gyorsan és versenyképes áron akarnak eljutni végcéljukhoz. Az enni- és innivaló, a poggyászok mennyisége és más szolgáltatások nem játszanak kulcsszerepet abban, melyik légitársaságot választják az útnak indulók. A SkyShoppal éppen ehhez igyekeznek alkalmazkodni.

A szlovén légitársaság a fapados cégek kihívására válaszul kezdett kísérletezni saját módszerével. Az teszteket az év elején kezdték el: akkortól vegyítik az olcsó és a hagyományos utazási lehetőségeket egyetlen repülőgépen belül. A hibrid megközelítés biztató eredményeket hozott. az első negyedévben tíz százalékkal bővült ügyfeleik száma, miközben az átlagos jegyár öt százalékkal csökkent.