Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Átmeneti állapotban van Európai legnagyobb televíziós csoportja, az RTL Group - jelentette a Hollywood Reporter internetes portál. A vállalat tevékenységének nagyját még a lassan hömpölygő, tradicionális televíziózás adja, ám gyorsan fejlődik egyelőre kicsi, de ígéretes digitális üzletága.

A német Bertelsmann SE & Co. többségi tulajdonában lévő társaság az év első három negyedévében romló mutatókat produkált 2013 január-szeptemberéhez képest. Az árbevétel 2,5 százalékkal, 3,9 milliárd euróra csökkent, az EBITDA nyereség öt százalékkal, 679 millió euróra esett. A nettó profit viszont hanyatlott: majdnem 43 százalékkal, 306 millió euróra zuhant.

Vegyes eredmények

A Wall Street Journal szerint az utóbbinak három oka van: a reklámadó bevezetése Magyarországon, az értékesítések visszaesése Franciaországban, illetve a produkciós üzletág gyengélkedése. Kilenc hónap után ugyanazt láthatjuk, mint félévkor - derül ki a cégvezetés közleményéből. A Mediengruppe RTL Deutschland és RTL Nederland jelentős profitnövekedésről számol be. Az RTL Deutschland például a kedvező üzleti környezetben 7,8 százalékkal növelte bevételét a harmadik negyedévben, illetve 2,4 százalékkal január és szeptember között.

Eközben a nehéz gazdasági helyzetben tevékenykedő franciaországi leányvállalat és az egyebek mellett az X Factort is menedzselő FremantleMedia gondokkal küszködik. Emellett a vállalat magyarországi tevékenységével összefüggésben kénytelen volt elkönyvelni 77 millió euró (23,5 milliárd forint) goodwill-leírást. A reklámadó felső kulcsának 40-ről 50 százalékra emelésével kapcsolatban Oliver Fahlbusch, az RTL szóvivője megerősítette a Bloombergnek a cég álláspontját, miszerint az adó teljes egészében az RTL Klub ellen irányul.

Nyomulnak

A Hollywood Reporter a vállalat digitális divíziójának kiugró eredményeit emeli ki. Ez a részleg 16 százalékkal, 180 millió euróra növelte teljesítményét elsősorban néhány jól időzített cégfelvásárlásnak köszönhetően. Az RTL júliusban szerzett 65 százalékos részesedést a digitális videoreklámok piacterének üzemeltetésével foglalkozó, denveri SpotXchange vállalkozásban. Emellett megvették a szépségiparra és életmódra szakosodott StyleHault, a YouTube többcsatornás hálózatát.

Anke Schaferkordt és Guillaume de Posch az RTL társ-vezérigazgatói világossá tették, hogy a vállalat nem óhajtja megvárni, amíg a hagyományos tévépiac javulni kezd. Ehelyett a növekedés élén járó üzletágakba forgatják a cégcsoport jelentős bevételeit és pénztartalékait. Idén 240 millió eurót invesztálnak a gyorsan növekvő digitális tevékenységekbe, miközben újabb csatornákat indítanak és sokszínűbbé teszik a tartalomgyártó ágazat működését.