Lengyelországban az Ikeának tíz nagy áruháza van, de több ilyen nagy üzlet valószínűleg már nem lesz, mert a cég stratégiát vált - adta hírül a Business Insider Polska. Az Európában máshol is követett stratégiához hasonlóan kisebb üzleteket nyitnak majd a városközpontokban. A svéd bútorvállalat egyre inkább ezt a módszert részesíti előnyben.

E boltok a "rendeld meg és vidd" értékesítési módot alkalmazzák, ami azt jelenti, hogy az Ikea küldeményeit csomagautomatákban lehet átvenni. Ennek szellemében például Párizsban keresnek helyet, miközben Lengyelországban 2021-ben nyitják meg utolsó nagy üzletüket Szczecinben. Az invesztíciókért felelős Krister Mattson elmondta a Reutersnak, hogy cége több kereskedelmi területet akar venni a városok központjában.

Az új stratégiát olyan elemzések alapozták meg, amelyekből kiderült, hogy kisebb üzletekre is szükség van, főleg a városok belterületén, és fontos az online vásárlás lehetővé tétele is, amihez illenek a kisebb átvevőpontok. Különböző formákat próbálnak ki és tesztelnek.