Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Napi Gazdaság hétvégi számának cikke

A Honda mérnőkeinek ígérete szerint egy 210 kilométer/órás végsebességre képes járművet építenek, amely négy másodperc alatt gyorsul nulláról 100-ra, úgy, hogy mindeközben füvet is tud vágni. A gyorsulásban így egy Porschéval is felveheti majd a versenyt. A japán autó- és motorkerékpár-gyártót a BBC Worldwide által kiadott népszerű autósmagazin, a Top Gear kérte fel egy olyan gép megalkotására, amely megdöntheti a Gold Eagle fűnyírójának 154 kilométer/órás sebességi rekordját. A feladat teljesítésére június 17-éig adtak határidőt. A Honda azért vállalta a különös megbízatást, hogy bizonyítsa sportos vénáját, elkötelezettségét minden olyan jármű iránt, amely képes a száguldásra.

A munkát az autóversenyzésre specializálódott brit Team Dynamics vállalkozás, a Honda partnerének mérnökei végzik, a szoros határidő miatt hozott elemekből rakják össze a versenyfűnyírót. A vázat a japán cég egyik meglévő fűnyírója adja, amelybe a szokásosnál jóval erősebb motorkerékpár-motort építenek be. A kormányművet egy Morris Minor autóból vették át, a vezető ülését lejjebb vitték és quadokhoz való kerekeket szerelnek a gépre. A füvet kaszáló rész acélfelfüggesztése túl nehéz lett volna, ezért üvegszálas megoldással pótolták. Kések helyett drótszálakat alkalmaznak, amelyeket két villanymotor hajt brutális, percenként 4000 fordulatos tempóban.

Az első fűnyíróversenyt nyolcvan gép részvételével 1973-ban rendezték meg Nagy-Britanniában. A flúgos futamok azóta olyan népszerűek lettek, hogy neves autóversenyzők, Forma−1-es és Le Mans-i pilóták is kipróbálták magukat a fűnyírók ülésében. A versenyeket szervező brit szövetség kíváncsian várja ugyan a Honda járművét, ám sajnálattal közölte, hogy az nem nevezhet be egy szokásos futamra, ugyanis a szabályok korlátozzák a gyári fűnyírók átalakítását − vázuknak és motorjuknak rokonságban kell maradniuk békésen nyírogató társaikéval.