Hideg és hó ide vagy oda, a lengyelek imádják a fagyit. Tavaly sokkal szélesebb volt a választék a pálcikás hideg nyalánkságból, mint korábban, ezért egyre újabb és újabb márkák jelennek meg, cukrászok és gasztronómusok saját kiadásában is - írta a Business Insider Polska.

Az Euromonitor International 2018-ban 2,031 milliárd zlotyra becsülte a lengyel fagylaltpiac értékét, így egy átlagos polgárra 52,9 zloty jutott. Ennek kétharmada kisebb fagyikra, pálcikás jégkrémekre, nápolyis hideg édességekre jutott. Családi fagyikra 18,7 zlotyt költöttek.

Az előrejelzések szerint a fagylaltra jutó kiadások személyenként évi 55,1 zlotyra fognak nőni 2019-ben, ami 6,6 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor ezzel a lengyelek még elmaradnak a nyugat-európai  fogyasztóktól vagy a hideg klímájú Skandinávia lakóitól. Az Eurostat szerint 2017-ben Németország ált a fagylalttermelő országok sorrendjének élén, őket követték az olaszok és a franciák. Lengyelország a hatodik helyen állt.