Íme, a legtakarékosabb autók listája

Egy-egy Audi, Volkswagen és Peugeot vezeti a legtakarékosabb dízelek listáját, a benzinesek között pedig a Suzuki, a Hyundai, a Kia és a Toyota van az élbolyban.
Csernátony Csaba, 2019. december 22. vasárnap, 11:21
Fotó: Getty Images

A német spritmonitor.de oldal régóta gyűjti a különböző autók fogyasztási adatait a sofőrök beszámolói alapján. Több mint 183 ezer dízelmotoros és 273 ezer benzinmotoros autóról érkezett eddig adat. A portál pedig a beérkezett adatok alapján összerakta a legtakarékosabb autók listáját.

Benzinből kérnek keveset

A benzines autók közül a Suzuki Celerio a legtakarékosabb. Összesen 70 celeriós sofőrtől kapott adatok szerint az autó átlagosan 4,7 liter benzin fogyaszt 100 kilométerenként.

A második helyen áll a Hyundai Ioniq. A dél-koreai gyártó kocsijáról 363 tulajdonos küldött adatokat, így az átlagfogyasztás 4,8 literre jött ki. Holtversenyben a második a Toyota Yaris hibridmotoros verziója: 1523 sofőr beszámolója alapján ennek az autónak ugyancsak 4,8 liter kell 100 kilométerre.

A harmadik helyen szintén holtverseny van: a Toyota Corolla hibrid a spritmonitoros adatbázis szerint 5,1 literrel elmegy. Ugyanennyit fogyaszt a Toyota Prius és a Kia Niro.

A benzinesek top 10-es listáján szerepel még a Nissan Pixo, a Daihatsu Cuore, a Citroen C1, a Seat Mii, a Honda Insgiht.

Takarékos gázolajosok

A dízelmotoros autók listáját az annak idején szupertakarékos - 3 literes fogyasztással hirdetett -  Audi A2 (3L) vezeti, erről a kocsiról 163 tulaj adott információt, amelyek szerint az átlagosan 3,6 literes a fogyasztása.

A második a listavezető Audival a műszaki megoldásokat nézve szinte azonos Volkswagen Lupo (3L), amely 3,7 literes eredményt  produkált. A harmadik pedig 4,2 literrel a 107-es Peugeot lett holtversenyben a Citoren C1-essel.

Az első tízbe a dízeleknél a Smart Fortwo, a Citroen AX, a Seat Arosa, a Citroen Saxo, a Citroen C4 Cactus és a Renault Twingo került be.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

V0LE, 2019.12.23 03:43

Tehat a mai benzines/dizel csucstechnikaval annyira futotta, hogy a legkisebb fostalicska autok is 3-4L -t esznek, mikozben a Tesla Model X hivatalosan atszamitott fogyasztasa 2.5L, mikozben az egy nagy, kenyelmes, biztonsagos SUV amiben 4 felnott kenyelmesen elfer, csomagokkal es ha kell 3T -s utanfutot is elhuz. Es ha ez meg nem lenne eleg, a szervizigenye szinte nulla, ellenben a benzines/dizel/hibrid autokkal. Ennyit a belsoegesu fostalicskakrol :DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2019.12.22 18:26

@feketeluk:

Csak tényszerűen. Ez nem az autótechnikáról mond el sok mindent. A kispolák 600kg körül van, a mai legkisebb kisautók 1000kg körül. (mert van bennük passziv és aktív balesetvédelmi eszköz /légzsákok, oldalütközésvédelem, fejtámla, ABS stb.). Balesetnél meg megnézed melyikből tudsz élve kiszállni hasonló szituációban. Meg van katalizátor a tisztább üzemhez, kényelmi extra (ablakemelő, klíma stb.), mind - mind plusz súly.
Ha megnézzük egy 30 évvel korábban gyártott Ikarus 280-as csuklós busz is kevesebb üzemanyagot fogyaszt mint egy mai alacsonypadlós Volvo (vagy más márkájú) csuklós busz.
A különbség, hogy az alacsonypadlós busz tolócsuklós így nehezebb és erősebb vázszerkezettel és csuklósszerkezettel kell építeni. Portálhídakkal kell szerelni amiben több fogaskerék van. Minden egyes plusz fogaskerék mechanikai veszteséget okoz ami darabonként 1%-al növeli a fogyasztást és nem plusz 1db-ról van szó hanem többről), 1db plusz fogaskerék esetén darabonként plusz 0,5-0,6L/100km-el lehet számolni.
A tolócsuklós kialakítás miatt hátul dupplakerékkel van szerelve. A tollócsukló miatt kell valamilyen hidraulikus becsuklásgátló a csuklórészhez.
Nagyjából látható, hogy emiatt egy mai busz csuklós busz 3-4t-val nehezebb mint a régi Ikarus. Városban meg az kerül sok üzemanyagba, hogy valamit fel kell csorsitani majd lefékezni pár száz méterenként (jelzőlámpa, megálló).
A régi Ikarus busz eljár 40-45L-el 100km-ként az újfajta csuklós meg 55-60L-el.
Ugyanez kispolszkinál 600kg-t mozgatni sokal kevesebb üzemanyagból megoldható mint 1000kg-ot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

feketeluk, 2019.12.22 17:36

Azért az elég sokat elmond az autótechnológia elmúlt 50 éves fejlődéséről, hogy a 126p a 27.legtakarékosabb benzines autó.
(Volt 126p-nk, ismerem, egyszerű, olcsó, takarékos autó.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2019.12.22 16:54

A legtakarékosabb moterok logikai alapon a repülőgépmotorok.
Mégsem építenek autóba repülőgép motorokat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mekelekke, 2019.12.22 16:09

Tessék mondani, takarékos-e az az autó, amely fél literrel kevesebbet fogyaszt, viszont egy millióval magasabb a szervizköltsége mondjuk tíz év alatt?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html