Ismét leállt a termelés egy Ford-gyárban

Keresletcsökkenés miatt szünetelt a gyártás a Ford spanyolországi járműgyártó üzemében pénteken - jelentette az MTI tudósítója.
Domokos Erika, 2018. november 16. péntek, 18:19
Fotó: Napi.hu - Ford Magyarország. A kép illusztráció.

A Ford almussafesi gyárában ebben a hónapban ez már a második alkalom, amikor leállították a termelést, amint erről korábban megállapodott a munkáltató és az egyik legnagyobb dolgozói érdekképviselet, a Spanyol Munkások Általános Szövetsége (UGT).

A november és január közötti időszakra úgynevezett ideiglenes foglalkozási szabályozást (ERTE) fogadtak el, amelyben rögzítették, hogy a járműgyártó részlegen összesen kilenc, a motorgyártó részlegen pedig tizenhárom napon szünetel a termelés ebben a három hónapban.

A vállalatnak nehézségei vannak, amelyek hatással lesznek minden európai üzemre - közölte Carlos Faubel, az almussafesi üzemi tanács elnöke az El País című országos spanyol napilappal, miután előző nap az európai cégvezetés Kölnben tárgyalt a vállalati érdekképviseletekkel.

Az újság által közzétett céges jelentés szerint január óta 1,5 százalékkal esett a Ford európai értékesítése, amellyel a márkák között a harmadik helyen áll a Volkswagen és a Renault után.

Almussafesben mintegy 7600 embert foglalkoztat a Ford, a gyárban összesen több mint 1800 járművet szerelnek össze naponta.

A valenciai autonóm kormány a jövő évben költségvetéséből 23,3 millió euró támogatást nyújt a területén működő üzemnek, amelyet ezzel együtt összesen 54,3 millió euróval támogatott 2016 óta - írta az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2018.11.16 20:37

europeer, 2018.11.16 19:32

A világ autógyártása még drasztikusan növekedni fog, nem gyártanak elég autót csak nem ott és nem abból amire szükség van.
A Ford és Spanyolország elég rossz kombináció. Az EU déli tagállamai, Spanyolország-Portugália-Olaszország-Görögország az eurónak köszönhetően gazdasági válságba,jelenleg évtizedekig tartó stagnálásba kerültek. Remélhetően nem jön még nagyobb probléma. A termelés, az export túl drága lett, a helyi vásárlóerő meg nem elég az erős importnyomás mellett a helyi gazdaság életben tartására. 700 ezerrel gyártanak kevesebb autót mint 20 éve.
A Ford szintén nem szerencsés. Régóta fontolgatja a kivonulást Európából, a világ többi részén is leépítésben, visszaesésben van. Nem lepne meg, ha önálló cégként nem érné meg a 2025-t.
Egyébként a tavaly gyártott 97 millió autó még alaposan, évi 2-3%-kal növekedni fog, de a növekmény már alternatív hajtású lesz. 2030-2040 körül évi 150 millió autónál áll be az egyensúly.
A világon most 1,4 milliárd autó van, 20 év utáni cseréje évi 70 milliós gyártást igényel + az idő előtti csere (kb 20%) + a bővülés
Ha 2,5-3 milliárd körül beáll az egyensúly, még a 150 milliós gyártás is kevés lesz a szükséges elhasználódás miatti cseréhez.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.11.16 19:32

"Keresletcsökkenés miatt szünetelt a gyártás "
Nem pontos megfogalmazás. Túltermelés van, azaz NEM KELL annyi autó a világban, mint amennyit legyártanak.
Nem kell ennyi autómárka, ennyi modell. Eladhatatlan az a mennyiség, amennyi naponta lejön a szalagról.
Az új, eladatlan ruhákat is tonnaszámra égetik el, az autókkal ezt nem lehet megtenni.
A politikusok felelőssége ez a környezetszennyezés, ami a túltermelésből adódik.
Korlátozni kell a gyártást!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html