Iszonyú sok pénz landolt a Tescónál - mit csinált a magyar cég?

Forintban számolva több mint 21 ezer milliárdos bevételt ért el legutóbbi üzleti évében a Tesco. A magyar leánycég forgalma is nőtt.
Csernátony Csaba, 2017. április 12. szerda, 10:40
Fotó: Reuters

Növekedéssel zárta a február végén zárult üzleti évét a brit Tesco. A világszerte közel 6500 üzletet működtető kereskedelmi lánc árbevétele 55,9 milliárd fontra - több mint 21 ezer milliárd forintra - rúgott, ami 3,4 százalékos pluszt jelent az előző üzleti évhez képest. A nyereség jóval nagyobb mértékben nőtt: 30 százalékkal 1,28 milliárd fontra (488 milliárd forintra).

A Tesco-gyorsjelentésből kiderülnek a magyarországi adatok is. A magyar leányvállalat nettó árbevétele 595 milliárd forintot tett ki, ami az egy évvel korábbi Tesco-beszámolóban szereplő 576 milliárd forinthoz képest több mint 3 százalékos növekedésnek felel meg.

A Portfolio.hu cikke szerint a Tesco-csoport számai meglepően jók lettek. A Tesco árbevétele 2011-ben tetőzött, majd csökkent a forgalom, de tavaly újra emelkedő pályára lépett a vállalat. Dave Lewis vezérigazgató optimistán nyilatkozott a cégcsoportról. Szerinte az árak alacsonyabbak, amivel versenyképesebbek a piacon, a termékskála egyszerűbb és a szolgáltatásaik soha nem voltak még ennyire magas színvonalúak. Mindezek mellett csökkentették az adósságállományukat, növelték a profitot és több pénzt termeltek.

Bár a bevételét és a nyereségét is növelte a Tesco, a vállalat részvényei gyengüléssel kezdték a szerdai kereskedést: magyar idő szerint fél 11 előtt 3 százalékos mínuszban volt az árfolyam.

HOZZÁSZÓLÁSOK