Itt a döntés, óriási orosz cég jön Magyarországra

A fényeslitkei ipari park helyett Záhony határában hozza létre az ezer kamionnak is otthont adó logisztikai központját Oroszország legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Magnit – erősítette meg az valasz.hu információját a záhonyi polgármester.
MTI, Napi.hu, 2014. június 10. kedd, 19:08
Fotó: Napi.hu

Háda Imre, Záhony (Fidesz-KDNP) polgármestere kedden az MTI-nek elmondta, a Magnit képviselői múlt héten pénteken jártak Záhonyban és megtekintették a területet. Az orosz cég a tervek szerint Záhony és Tiszabezdéd között, a 4-es főút közelében építi fel a telephelyét. Az erre a célra kiszemelt földterületek közigazgatásilag Tiszabezdédhez tartoznak, székhelyét pedig valószínűleg a közelebb fekvő Záhonyban alakítja majd ki a társaság - ismertette a polgármester.

Az építkezéshez szükséges földterületek magántulajdonban vannak, a tulajdonosokkal a Magnit tárgyal. Az elképzelések szerint a szükséges engedélyek megszerzéséig bérleményekben kezdené meg a munkát Magnit, a cég az építkezés előrehaladásával fokozatosan venné birtokba új logisztikai központját.

Remények szerint a beruházás akár már nyáron elkezdődhet, ami ezres nagyságrendben teremtene munkát a térségben - tette hozzá Háda Imre.

Kiss Szilárd, a keleti gazdasági kapcsolatokért felelős miniszteri biztos a lapnak adott interjúban elmondta, sokáig kérdéses volt, hogy összejön-e a százmilliárd forint értékű üzlet, mivel Szergej Galickij, a Magnit milliárdos orosz tulajdonosa előbb egy ecuadori banánültetvényt szeretett volna megvenni a több mint hétezer orosz boltjának folyamatos gyümölcsellátása érdekében. Másrészt egy ideig még Lengyelország is versenyben volt a logisztikai központ megszerzésért.

"A magyar kormány hozzáállása azonban meggyőzte a Magnit vezetését annak ellenére, hogy az orosz-ukrán konfliktus rontotta az esélyeinket" - fogalmazott az interjúban Kiss Szilárd, hozzátéve, hogy a Magnit nyugat-európai árubeszállítását végző kamionok jelenleg Belorusszián keresztül mennek Oroszországba.

A Magnit záhonyi logisztikai központja a Nyugat-Európából, illetve a Magyarországról származó áruféleségeket fogja szortírozni, célirányosan a cég 50 oroszországi központi raktára számára - nyilatkozta a valasz.hu-nak Kiss Szilárd.

A Napi.hu. többször írt az orosz kiskereskedelmi óriás magyarországi terveiről. A Napi.hu értesülései szerint az orosz kereskedelmi lánc a korábbi elképzeléseknek megfelelően ezer kamionból álló járműflottát, és az azt kiszolgáló infrastruktúrát hoz létre, ami több mint 2000 munkahelyet teremt elsősorban a telephelynek kiszemelt Kelet-Magyarországon.

Értesüléseink szerint a döntés értelmében a kamionflotta magyar sofőröket foglalkoztat, és a szállítmányok magyar rendszámmal ellátott járművekkel közlekednek majd. Az élelmiszerbeszerzések egy részét is itt végzik - főleg zöldség, gyümölcs, hús és feldolgozott húsáruk, konzerv és fagyasztott élelmiszerek jöhetnek számításba.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

lauda, 2014.06.12 14:50

@Abbe: Győrben szemtanúi voltunk a gorenje importnak...A rozzant Trabantok tetején hozták a népek a hűtőládát, videót, C 64-est

Hát ez az , eltelt több mint 30 év , és semmit nem tanultunk!!

Ami meg a mércét tisztességet stb. illeti, mint kertészkedő ember tisztában vagy vele, hogy a szépen elmunkált földeden a gaz jelenik meg először.

Én gyomlálok meg gyomirtozom , de a gyomot csak nehezen sikerül kiirtani, így van a politikában is , ahol megtelepszik kiirthatatlan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2014.06.12 13:17

@SzSz99: Csúnya dolog lenne, ha csak úgy, csendben be lehetne gurítani pár, de akár egy vagon gázolajat is a magyar határon. Ez azért nem így működik. A meglévő széles nyomtávú vasútnak az előnye az, hogy a magyarországi telephelyén bepakolhatja az áruját, és átrakodás nélkül mehet az oroszországi célállomásig.
Ami inkább érdekes, hogy 1000 kamionról írnak, ami a saját áruját hivatott szállítani Európából a magyarországi logisztikai központjukba. Nem tudom elképzelni, hogy a kamionjai üresen fussanak az odaúton, tehát minimális fuvardíjjal is jobban megéri majd valamit vinnie, mint ingyen üresen futni. Ezzel viszont bekavarhat ezen a piacon rendesen, hisz 1000 kamion azért nem kevés. Persze majd kiderül mit is akarnak itt pontosan. Egyelőre mindenki örül, mert nagy foglakoztatóvá válhat a térségben. Bár kamionsofőröket eddig is kerestek a nagy fuvarozó cégek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2014.06.12 13:13

@SzSz99: Ez mgfelelőnek látszó magatartás lenne a Magnit-tól, amely nem óhajt többletköltségekkel ( magyar benzint terhelő jövedéki adó, az után is fizetendó ÁFA stb. ) bajlódni.

Az orosz dízel 34 rubel (http://www.autoklub.hu/content/üzemanyagárak-európában) és ez max 240 Ft-os árat jelent (http://www.mnb.hu/arfolyamok).

A magyarországi dízel ára 395-400 Ft.

A különbség majdnem 70 %.

A hatalmas flottán, amit idetelepítenének, naponta több millió rubel veszteséget realizálnának.

Akarnak? Kétlem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

SzSz99, 2014.06.12 13:00

A széles nyomtávú vasúti csatlakozásnak olyan előnye is lehet, hogy az orosz cég minden gond nélkül odaguríthat egy pár vagon orosz gázolajat, amivel akár a saját autóit is megtankolhatja... Nem értékesít, csak felhasznál.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2014.06.11 18:08

@lauda: "De amikor a hipereket rászabadították a magyar kis ker láncokra , akkor is lehetett volna ilyen aggodalmakat megfogalmazni."

Nagyjából ez is stimmel. Csak van egy olyan szemlélet, hogy amennyiben egy igény fellép, valaki a lehető leghamarabb kielégíti!
A jobbajobbnak már többször elmondtam ( kár volt), hogy senki sem gátolta a magyar cégeket a szűklátókörűségükön és a tőkehiányon kívül, hogy színvonalas üzlethálózatot hozzanak létre. Nem tették, megtette más. Ez olyannyira igaz, hogy ütőképes magyar "spár" a mai napig nincs.
Győrben szemtanúi voltunk a gorenje importnak...A rozzant Trabantok tetején hozták a népek a hűtőládát, videót, C 64-est...Mert itthon nem lehetett kapni, valutahiány, meg más egyéb f@szság okán. Mintha János bácsi a 3 éves valutakeretét nem az államtól vette volna.

Ami meg a mércét tisztességet stb. illeti, mint kertészkedő ember tisztában vagy vele, hogy a szépen elmunkált földeden a gaz jelenik meg először.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html