Háda Imre, Záhony (Fidesz-KDNP) polgármestere kedden az MTI-nek elmondta, a Magnit képviselői múlt héten pénteken jártak Záhonyban és megtekintették a területet. Az orosz cég a tervek szerint Záhony és Tiszabezdéd között, a 4-es főút közelében építi fel a telephelyét. Az erre a célra kiszemelt földterületek közigazgatásilag Tiszabezdédhez tartoznak, székhelyét pedig valószínűleg a közelebb fekvő Záhonyban alakítja majd ki a társaság - ismertette a polgármester.

Az építkezéshez szükséges földterületek magántulajdonban vannak, a tulajdonosokkal a Magnit tárgyal. Az elképzelések szerint a szükséges engedélyek megszerzéséig bérleményekben kezdené meg a munkát Magnit, a cég az építkezés előrehaladásával fokozatosan venné birtokba új logisztikai központját.

Remények szerint a beruházás akár már nyáron elkezdődhet, ami ezres nagyságrendben teremtene munkát a térségben - tette hozzá Háda Imre.

Kiss Szilárd, a keleti gazdasági kapcsolatokért felelős miniszteri biztos a lapnak adott interjúban elmondta, sokáig kérdéses volt, hogy összejön-e a százmilliárd forint értékű üzlet, mivel Szergej Galickij, a Magnit milliárdos orosz tulajdonosa előbb egy ecuadori banánültetvényt szeretett volna megvenni a több mint hétezer orosz boltjának folyamatos gyümölcsellátása érdekében. Másrészt egy ideig még Lengyelország is versenyben volt a logisztikai központ megszerzésért.

"A magyar kormány hozzáállása azonban meggyőzte a Magnit vezetését annak ellenére, hogy az orosz-ukrán konfliktus rontotta az esélyeinket" - fogalmazott az interjúban Kiss Szilárd, hozzátéve, hogy a Magnit nyugat-európai árubeszállítását végző kamionok jelenleg Belorusszián keresztül mennek Oroszországba.

A Magnit záhonyi logisztikai központja a Nyugat-Európából, illetve a Magyarországról származó áruféleségeket fogja szortírozni, célirányosan a cég 50 oroszországi központi raktára számára - nyilatkozta a valasz.hu-nak Kiss Szilárd.

A Napi.hu. többször írt az orosz kiskereskedelmi óriás magyarországi terveiről. A Napi.hu értesülései szerint az orosz kereskedelmi lánc a korábbi elképzeléseknek megfelelően ezer kamionból álló járműflottát, és az azt kiszolgáló infrastruktúrát hoz létre, ami több mint 2000 munkahelyet teremt elsősorban a telephelynek kiszemelt Kelet-Magyarországon.

Értesüléseink szerint a döntés értelmében a kamionflotta magyar sofőröket foglalkoztat, és a szállítmányok magyar rendszámmal ellátott járművekkel közlekednek majd. Az élelmiszerbeszerzések egy részét is itt végzik - főleg zöldség, gyümölcs, hús és feldolgozott húsáruk, konzerv és fagyasztott élelmiszerek jöhetnek számításba.