A Microsoft és a Yahoo! 10 éves együttműködést írt alá szerdán; a két társaság megállapodott arról, hogy közösen viszik tovább a Yahoo internetes keresőszolgáltatását, amelyet innentől a Microsoft üzemeltet, míg a prémium hirdetések szervezéséért a Yahoo! lesz a kizárólagos felelős - írta a MarketWatch.

Az együttműködés ideje alatt a Microsoft licenszdíjat fizet majd a Yahoo kereső-technológiájáért, amelyet beépít az általa fejlesztett Bingbe. A megállapodás szerint a Yahoo oldalakon alkalmazható keresőmotort a Microsoft szolgáltatja majd, a fizetős keresési platformot is a Bing adja. A Yahoo jelenleg mintegy 20 százalékos részesedéssel bír az internetes keresőpiacon.

A Nielsen legújabb, júniusi adatokat feldolgozó kutatása szerint az Egyesült Államokban 67 millió egyedi felhasználó navigált a Yahoo keresőoldalára, míg a Bing 41 millió egyedi felhasználóval bírt. A Google-t látogató egyedi felhasználók száma a hónap során 136 millió volt - írta a Financial Times.



Az együttműködés első öt évében a Microsoft a Yahoo oldalak forgalma után fizet majd a keresőcégnek, a Yahoo oldalakon generált kereső-bevétel 88 százalékát. A keresőcég várakozásai szerint ez jelentősen, mintegy évi 500 millió dollárral növelheti a társaság működési eredményét, miközben költségeit 200 millió dollárral csökkenti.

A Yahoo az üzletből éves szinten 275 millió dolláros üzemi többletbevételt remél. A társaság számára létfontosságúnak tűnik a megállapodás, hiszen hiába a januárban kívülről a Yahoo! élére került Carol Bartz próbálkozása, hogy megfékezze a bevétel-csökkenést, a cég fő profilját adó kereső-üzletágában is a befolyó pénzek 15 százalékos apadásáról volt kényleten beszámolni a második negyedévben.

A megállapodással véget ért a Microsoft és a Yahoo! másfél éve tartó évődése, amely a szoftvergyártó óriás ellenséges felvásárlási ajánlatával vette kezdetét. Miután a Yahoo visszautasította a közeledést, a Microsoft stratégiát váltott, és a lazább együttműködés lehetőségeit keresve tett újabb és újabb ajánlatokat. A Steve Ballmer vezette cég nem titkolt szándéka az volt, hogy versenyre keljen az internete keresőpiacon egyeduralkodó Google-lal.