Nagy politikai botrányt kavart Magyarországon, hogy amikor a 2006-ban forgalomba állított új budapesti Combino villamosok kisebb gyermekbetegségeik miatt egymás után meghibásodtak. Addigra már senki sem emlékezett rá, hogy a kedvükért átépítették a Nagykörút összes villamosmegállóját. A francia vasutak ezt a két kellemetlenséget egyesítette és fejelte meg jelentős költségekkel új szerelvényeinek beszerzésekor.

A vasúti járatokat üzemeltető SNCF 2000 új vonatot szerzett be 15 milliárd euró (4,5 ezer milliárd forint) értékben, ám csak ezek megérkezése után jött rá, hogy a szerelvények nem tudnak beállni a vidéki állomások jelentős részére, mert túl szélesek. A kínos incidens eddig 50 millió eurójába került a társaságnak - derítette ki a BBC párizsi tudósítója. Várakozások szerint ez messze nem a vége költségek emelkedésének - nincs más megoldás ugyanis, mint a megállók átépítése, ám addig nem lehet megfelelően kihasználni az új szerelvényeket.

A gond az, hogy nagyjából 1000 állomásról van szó. Az utólagos vizsgálat kiderítette, hogy a hibát a vasúti infrastruktúrát üzemeltető RFF követte el, amely rossz adatokat adott meg az állomásokkal kapcsolatban az SNCF-nek. Az RFF szakértői csak a 30 évesnél fiatalabb létesítmények paramétereit vizsgálták, miközben sok állomás több mint 50 évvel ezelőtt épült, amikor még keskenyebbek voltak a szerelvények.

A RFF szóvivője elismerte, hogy a hibát "pöti" későn ismerték fel. Frederic Cuvillier közlekedési miniszter a szerinte abszurd szervezeti struktúrára hárítja a felelősséget. Amikor két vállalat üzemeleti a vasúti szolgáltatást, akkor elkerülhetetlenül adódnak az ilyen hibák - mentegette a súlyos eurómilliókba kerülő figyelmetlenséget.