Drasztikus lépésre szánta el magát Európa két legnagyobb légitársasága

Jelentősen, akár negyedével is visszavágja Európa két legnagyobb légitársasága, a Lufthansa és a Ryanair az európai járatok számát április végéig – közölték a légicégek hétfőn az MTI-vel. A LOT a szöuli járatai közül törölt néhányat.
Szabó Zsuzsanna, 2020. március 2. hétfő, 19:55
Fotó: Pexels

A Lufthansa tájékoztatása szerint kevesebb járat indul el Milánóba, Velencébe, Rómába, Veronába, Torinóba, Bolognába, Anconába és Pisába, az Austrian Airlines 40 százalékkal csökkenti a felkínált ülőhelyek számát, az Eurowings és a Brussels Airlines római, velencei és milánói összeköttetésén repül majd kevesebb repülőgép.

A német légitársasági csoport a múlt héten már rendkívüli pénzügyi intézkedéseket vezetett be, hétfői közlésük szerint tovább csökkentették a személyi és anyagi jellegű ráfordításokat, a projektek költségvetését.

A Ryanair MTI-hez eljuttatott közleményében szintén 25 százalékos kapacitás-csökkentést jelentett be április 8-ig a teljes európai hálózaton. Hozzátették ugyanakkor, hogy többnyire olasz járatokat érint az intézkedés. Az ír diszkont légitársaság német versenytársával együtt a jelentősen visszaeső kereslettel magyarázta a járatszám-csökkentést.

A légitársaságokat tömörítő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) az MTI-nek is megküldött közleményében azt javasolta, hogy függesszék fel a repülőtéri résidőkre vonatkozó egyes szabályokat. Ezek kimondják, hogy egy légitársaság csak akkor tarthatja meg a résidőket a következő szezonra, ha azokat legalább 80 százalékban felhasználja. A légi utazás iránti igény csökkenésével azonban az IATA szerint nincs értelme ezen szabály alkalmazásának, és a társaságoknak most flexibilitásra van szükségük, hogy üzemük biztosított legyen.

A Budapest Airport pedig azt jelentette be, hogy a LOT lengyel légitársaság törölte március 3-i, 10-i, 17-i és 24-i Budapest-Szöul járatait.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

mpapa, 2020.03.02 22:32

nézzük a pozitív oldalát. Kevesebb repülő kisebb légszennyezés. Még olcsóbbak is lehetnek a jegyek a megmaradt járatokra. Nem kell mindig messzire utazni ahhoz, hogy az ember jól érezze magát.
Talán a Ryanair is komolyabban veszi a panaszokat és jobban megbecsüli az utasait. Rájuk fér, mert ami az utolsó 1 hónapban volt az már túlment egy határon. Ráadásul ismétlődő, visszatérő panaszok vannak .
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html