A tulajdonos, az üzemi tanács és a dolgozók érdekképviseletének megállapodása szerint a veszteséges cég mintegy 19 500 munkavállalója közül legfeljebb 3700 távozik, valamennyien önkéntes alapon, és a munkaadó vállalja, hogy 2023 nyaráig nem bocsát el másokat - írja szemléjében az MTI.

A menedzsmenttel több hétig folytatott egyeztetés végén azt is rögzítették, hogy valamennyi üzemben végrehajtanak a termelést és a foglalkoztatást biztosító beruházásokat.

Az Opel közleménye szerint a beruházások révén az eisenachi üzemben gyártják a Grandland X városi terepjárót 2019 közepétől, és 2020-tól a hibrid meghajtású változatot is. A rüsselsheimi kutatás-fejlesztési központnak is fontos szerepe lesz a PSA globális hálózatában, onnan irányítják majd az EP jelzésű motorcsalád új generációjának fejlesztését, és valamennyi európai forgalmazásra szánt új Opel modell fejlesztését.

A társaság a leépítésekkel kapcsolatban hozzátette, hogy a 3700 fős keretet már majdnem betöltötték, 3500 dolgozóval egyeztek meg az önkéntes távozásról.

A Szentgotthárdon motorgyárat működtető Opel legutóbb 1999-ben ért el nyereséget. A vállalatot tavaly vásárolta meg a PSA az amerikai General Motorstól. A francia csoporthoz tartozik a Citroen, a Peugeot és a DC, valamint az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall.

A cégcsoport bevétele tavaly 65,21 milliárd euró (20 867,2 milliárd forint) volt, ami 20,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 54,03 milliárd euróhoz képest. Az adózott eredmény 1,929 milliárd euróra nőtt a 2016. évi 1,730 milliárd euróról.

A PSA tavaly 3,63 millió járművet adott el, ami 15,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az Opel és a Vauxhall márkájú gyártmányokból 1,09 millió darabot értékesítettek, ami csaknem 6 százalékos csökkenés. A társaság 2018-ra fordulatot vár, főleg az Insignia új változatától, a Grandlandtól és egy másik városi terepjárótól, a Crosslandtól reméli az eladások növekedését.

A fotó forrása: Opel Media.