A Vodafone Group PLC szolgáltatásokból befolyó árbevétele tíz egymást követő negyedév csökkenése után az idei első negyedévben, pénzügyi éve negyedik negyedévében 0,1 százalékkal emelkedett. Ezen belül Európában 2,4 százalékos volt a csökkenés, míg az afrikai és ázsiai piacokon 6 százalékos volt a növekedés.

A világ második mobil távközlési szolgáltatója a márciussal zárt 2014/2015-ös pénzügyi évét 42,227 milliárd font, az előző évinél 10,1 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 3,507 milliárd font, egyszeri tételekkel kiigazított üzleti eredményt ért el, 18,6 százalékkal alacsonyabbat az egy évvel korábbinál.

Nettó nyeresége 5,860 milliárd font lett az előző évi 59,42 milliárd font után, amit a Verizon-részesedés értékesítéséből származó bevétel emelt meg.

A Vodafone részvényenként 11,22 penny osztalék kifizetését tervezi, 2 százalékkal magasabbat az előző évinél. A Vodafone, a cég jövedelemtermelő képességébe vetett bizalom jegyében, osztalékát a folyó pénzügyi év eredménye után is növelni tervezi.

A cég a 2014/2015-ös pénzügyi évben 11,915 milliárd fontos, az előző évinél 7,5 százalékkal magasabb kamat- és adófizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti organikus (EBITDA) eredményt ért el. Az EBITDA eredmény tartalmazza a Kabel Deutschland és a spanyol Ono akvizíciójából származó eredményt. Organikusan a Vodafone EBITDA eredménye 6,9 százalékkal csökkent tavaly. A folyó pénzügyi évben a tavalyinál nagyobb, 11,5-12,0 milliárd fontos organikus EBITDA eredményre számít a Vodafone.

Az elmúlt pénzügyi évben a társaság európai 4G lefedettsége elérte a 72 százalékot, az új generációs otthoni és vállalati szolgáltatások pedig 28 millió háztartás számára váltak elérhetővé. A Vodafone 18 piacon 20,2 millió 4G előfizetővel rendelkezik. A negyedik negyedévben a szolgáltatás előfizetőinek a száma éves bázison 81 százalékkal emelkedett. A folyó pénzügyi évben a Vodafone 8,5-9,0 milliárd fontot tervez a fejlesztési beruházások finanszírozására fordítani.

Vittorio Colao, a Vodafone-csoport vezérigazgatója szerint több fontos európai piacon stabilizálódni látszik a helyzet, ami megmutatkozik üzleti eredményeiken, illetve az adatszolgáltatások iránti igényekben. A vezetékes területen javulnak az árbevételi trendek, nő az ügyfelek száma, és a közelmúltban lezárult kábelszolgáltatói akvizíció csak erősíti lehetőségeiket ezen a területen.

Nagy lehetőségek állnak előttünk, hiszen európai ügyfeleinknek mindössze 13 százaléka veszi igénybe a 4G szolgáltatásokat, illetve a vezetékes szegmensben piaci részesedésünk még csak töredéke a mobilpiaci súlyunknak - tette hozzá a cégvezető.