Jó üzlet a luxus

Rekordszintre emelkedett a luxustermékeket és márkás sportcikkeket gyártó francia Kering-csoport árfolyama szerdán, miután a várakozásokat jóval meghaladó bevételnövekedésről számolt be, köszönhetően a vállalat legnagyobb márkája, a Gucci termékei iránti rendkívül erős keresletnek.
Domokos László, 2018. április 25. szerda, 12:45

Az idei első negyedévben a Kering csoport 3 milliárd 107 millió euró bevételt ért el, 27,1 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben. Az összehasonlítható bevételek még erősebb ütemben, 36,5 százalékkal nőttek, jóval meghaladva a 24 százalékos elemzői várakozásokat - írta az MTI.

A bevételek oroszlánrészét biztosító Gucci divatház 1 milliárd 866 millió euró bevételre tett szert, ami 37,9 százalékos éves növekedés, míg az összehasonlítható bevételek 48,7 százalékkal emelkedtek. A Gucci az utóbbi három év alatt újjászületett, új stílusa még inkább felpörgette a keresletet.

A második legnagyobb márka, az Yves Saint Laurent bevételei 12,1 százalékkal 408,2 millió euróra nőttek, az összehasonlítható bevételek növekedése 19,6 százalékra rúgott.

Számos luxusipari vállalat, köztük a Kering és a nagy rivális francia LVMH, bevételeinek emelkedését a kínai vásárlók hajtották egyre erősebb költekezésükkel az utóbbi másfél évben. A Gucci esetében sokat segített az is, hogy az Egyesült Államokban is fellendültek az eladások. Jean-Marc Duplaix pénzügyi igazgató arra számít, hogy az év során fokozatosan normalizálódik a helyzet, de a Gucci eladásainak növekedési üteme változatlanul nagyon magas lesz.

Az európai luxusipari cégek helyzetét két tényező nehezítheti. Egyfelől az euró erős árfolyama rontja az exportot, másfelől pedig a kínai-amerikai kereskedelmi feszültségek fokozódása miatt csökkenhet a kínai fogyasztók vásárlási hajlandósága.

A Keringhez tartozik a Gucci és az Yves Saint Laurent mellett a Bottega Veneta, a Balenciaga, az Alexander McQueen, a Brioni, a Christopher Kane, a Tomas Maier, a Boucheron, a Pomellato, a Dodo, a Qeelin, az Ulysse Nardin és a Girard-Perregaux divatház is. A Puma, a Stella McCartney és a Volcom leválik a Keringről, így adataik már nem is szerepelnek a mostani beszámolóban.

A párizsi értéktőzsdén délelőtt fél 12-kor 467,20 eurón, 6,62 százalékos nyereségben forgott a Kering, de napi csúcsán 470,80 eurón, 7,43 százalékos nyereségben állt. Az utóbbi 52 hét alatt a 281 és 470,80 euró közötti sávban szóródott a részvény árfolyama, keddi záróértéke több mint 71 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

HOZZÁSZÓLÁSOK