A PSA Peugeot-Citroen a korábban előre jelzett hatezer helyett nyolc-tízezer alkalmazottját teheti utcára Franciaországban - jelentette ki a Bloombergnek Christian Lafaye, az autógyártó második legnagyobb szakszervezete, az FO elnöke. Philippe Varin vezérigazgató a múlt héten azt mondta az érdekvédőknek, hogy fel kell emelni a 2012-es egymilliárd eurós megtakarítási tervet - mondta egy másik szakszervezeti vezető. A Peugeot-Citroen öthavi európai eladásai 15 százalékkal zuhantak szemben a teljes piac 7,3 százalékos zsugorodásával, az értékesítés 23 éves mélypontra hanyatlott a múlt hónapban.

Franciaország második legnagyobb autógyártója 2011 végén valamivel több mint százezer embernek ad munkát hazájában, alkalmazottai egy részét ideiglenes szerződéssel foglalkoztatja. A többi piacot is figyelembe véve 209 ezer ember dolgozik a PSA-nál. Az összesen 3300-as létszámú aulnayi és rennes-i üzemek vannak a legnagyobb veszélyben, miután a cég bejelentette, hogy Európában az Oplellel közösen fog autóplatformokat kialakítani, ami feleslegessé tesz üzemeket mindkét cégnél. A GM leányvállalata két hete közölte, hogy 2016-tól bezárja bochumi bázisát.

Mélyre kell vágni

A gond az, hogy nem elég egyes üzemeket átalakítani, karcsúsítani, mert azzal csak krónikusan gyenge profitot vagy veszteséget termelő gyárakat állítanának elő. Be kell zárni egyes helyeket ahhoz, hogy a többi hatékonyan működjön. A Peugeot-Citroen, amelynek részvényei értékük 72 százalékát vesztették el az elmúlt 12 hónapban, eszközeladásokkal, köutük a nyereség Gefco teherautó-divízió értékesítésével akarja helyre rázni pénzügyeit.

A javulásnak igen tág tere van annak tükrében, milyen órási lemaradásban van a PSA. Egy alkalmazottra eső árbevétele 2011-ben valamivel több mint 286 ezer euró volt, szemben a német Volkswagen 217 ezer eurójával - derül ki a Bloomberg adataiból. Egy főre eső nettó nyeresége 2813 euró volt, míg a VW-é több mint 30 ezer euró.