Jogos volt a rettegés: nagy leépítés jön

A korábban várnál jóval nagyobb leépítés előtt áll a Peugeot-Citroen, a vállalat elbocsátja hazai alkalmazottai tizedét.
NAPI, 2012. július 3. kedd, 12:32

A PSA Peugeot-Citroen a korábban előre jelzett hatezer helyett nyolc-tízezer alkalmazottját teheti utcára Franciaországban - jelentette ki a Bloombergnek Christian Lafaye, az autógyártó második legnagyobb szakszervezete, az FO elnöke. Philippe Varin vezérigazgató a múlt héten azt mondta az érdekvédőknek, hogy fel kell emelni a 2012-es egymilliárd eurós megtakarítási tervet - mondta egy másik szakszervezeti vezető. A Peugeot-Citroen öthavi európai eladásai 15 százalékkal zuhantak szemben a teljes piac 7,3 százalékos zsugorodásával, az értékesítés 23 éves mélypontra hanyatlott a múlt hónapban.

Franciaország második legnagyobb autógyártója 2011 végén valamivel több mint százezer embernek ad munkát hazájában, alkalmazottai egy részét ideiglenes szerződéssel foglalkoztatja. A többi piacot is figyelembe véve 209 ezer ember dolgozik a PSA-nál. Az összesen 3300-as létszámú aulnayi és rennes-i üzemek vannak a legnagyobb veszélyben, miután a cég bejelentette, hogy Európában az Oplellel közösen fog autóplatformokat kialakítani, ami feleslegessé tesz üzemeket mindkét cégnél. A GM leányvállalata két hete közölte, hogy 2016-tól bezárja bochumi bázisát.

Mélyre kell vágni

A gond az, hogy nem elég egyes üzemeket átalakítani, karcsúsítani, mert azzal csak krónikusan gyenge profitot vagy veszteséget termelő gyárakat állítanának elő. Be kell zárni egyes helyeket ahhoz, hogy a többi hatékonyan működjön. A Peugeot-Citroen, amelynek részvényei értékük 72 százalékát vesztették el az elmúlt 12 hónapban, eszközeladásokkal, köutük a nyereség Gefco teherautó-divízió értékesítésével akarja helyre rázni pénzügyeit.

A javulásnak igen tág tere van annak tükrében, milyen órási lemaradásban van a PSA. Egy alkalmazottra eső árbevétele 2011-ben valamivel több mint 286 ezer euró volt, szemben a német Volkswagen 217 ezer eurójával - derül ki a Bloomberg adataiból. Egy főre eső nettó nyeresége 2813 euró volt, míg a VW-é több mint 30 ezer euró.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gewinner62, 2012.07.04 11:58

bogyu, 2012. július 3., kedd 22:16

brunn, 2012. július 3., kedd 21:33

szemben lévőbarátomnak volt már 2db laginája első benzines második diesel---a második extra fogyasztással....és valóban hibátlanok.
Az én tapasztalatom francia autó terén az, hogy renault jó és megbízható----citroen és peugeot pedig hibával teli.---lehet mindig rosszkor voltam rossz helyen.

mint írtam soks-ok ismerős szidta a bmwx5 és audiknál a tdi motorokat...turbo eldurrant bennük---vw T5-m vezeni igazi élmény volt----a mazda pick up-jaim meg szgk kényelmével felszerelve---4x4 -es meghajtásaal----ezek a legjobbak ár-érték-amortizációt figyelembe véve.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2012.07.03 22:16

@gewinner62: Cégautóként a 90-es évek végén hajtottam egy vadiúj Saab 9-3-at. Fél év alatt kétszer eldurrant a kormányszervo, zárlatos lett az önindító. Ha ebből vonnék le következtetéseket a Saab megbízhatóságáról, az elborzasztó lenne. A nagy esetszámokkal dolgozók ezért jutnak jobb eredményre.
Az alábbi linken a Peugeot egy-egy modellje az első három kocsikategóriában dobogós, ez azért jelent valamit.

http://www.adac.de/_mmm/pdf/Pannenstatistik%202010_123713.pdf

A francia autókkal korábban sok gond volt, főként az elektronikai rendszereik voltak gányoltak. Ma már ott is más a minőség, volt 407-esem, C5-öm kétszer, van Gran C4 Picassóm, gazdaságos, megbízható, jó ár érték arányú. Nem tartja az árát - éppen korábbi rossz hírének és egy-egy csapnivaló példánynak köszönhetően.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

brunn, 2012.07.03 21:33

Nekem pl. kellenek a francia autók (a jelenlegi Citroen). Még akkor is, ha "érzékenyebbek" arra, mikor, melyik műszakban (esetleg szériában) gyártották. Vagyis,gyakrabban lehet gyengébb minőséget (több, esetleg sorozatos meghibásodást produkáló autót) venni.
De: ergonomikus, vezetőbarát kiképzésük, kényelmük, többnyire egyedi megjelenésük és belső kiképzésük sok mindenért kárpótol! Az pedig nem igaz (már a prémium kategória sem mindig kivétel), hogy a német autók annyival jobb alkatrészekből és annyival nagyobb gyártási fegyelemmel készülnének. Elég sok a gyártási hibás darab közöttük is. Ami adott esetben a gazdinak igen bosszantó lehet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gewinner62, 2012.07.03 21:32

@bogyu:
bevallom hősiesen nekem nem -de nagyon közeli barátnak igen.Új autó-peugeot--beázott az első ablaknál-gömbcsuklók-pár km után K.O:...stb...citroen c5---elektromos hibák tömkelegével....

nekem mazdám és vw-nem volt ez a második pick upom-mazda--volt t5 vw----az előbbi hibátlan az utóbbi leszámítva az olajzabálását újként is---NAGY ÖRÖMÖMRE MÁR ELADVA----hibátlan.

mazda most megjelent hír szerint IN USA subaru után második...majd honda ---kia és hyundai is megelőzi a német autókat.

én suv és pick up gazda voltam-vagyok-leszek.....ezeket ismerem.
audi és bmw-kel sok baj volt-a turbók meghalltak!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bogyu, 2012.07.03 21:23

@gewinner62: Az ADAC 2010. évi megbízhatósági statisztikából:

"Az alsó-középkategóriban pedig BMW 1-es szériája vezeti nagy előnnyel a listát, a második helyen az Audi A3 áll, a harmadikon viszont a Peugeot 308. A Mercedes B- és A-osztálya után a hatodik helyen a Toyota Auris következik, majd a VW Golf,"
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html