Tele van a világsajtó kínai gyártású városi elektromos minikkel, amelyek olcsóbbak, mint Európában egy benzines kisautó. A német ADAC  minőség-ellenőrző intézet csavarjaira szedett egy ilyen autót, hogy kiderítse, mi a titka az alacsony árnak - írja a Magyar Nemzet. A múlt év vége óta elérhető Németországban a kínai Suda SA01 elektromos autó, méghozzá állami támogatással. Ára 10 390 euró (3,7 millió forint).

Az ADAC vizsgálata szerint a karosszériáján akad festékhiba és volt pontatlanul beállított ajtó is. Az autó 70 kilométeres sebességnél megpördült, miközben az európai kompakt járművek 95 kilométeres sebességgel teljesítik a tesztet. A kínai 100 kilométeres sebességről lassítva 41,8 méter után áll meg, míg az elektromos Opel Corsa már 32,3 méter alatt lefékezett.

A Sudának SA01 40 kWh-s lítium-ion akkumulátora van, amellyel 200 kilométert tehet meg, de a töltési idő nagyon hosszú. Ráadásul nem tud kommunikálni az összes utcai töltővel, és ezért közterületen néhol egyáltalán nem lehet életet lehelni bele. De a legnagyobb baj a törésteszten volt: a 64 kilométer per órás frontális ütközésben a sofőr súlyos sérüléseket szenvedett volna egy igazi balesetben.