A második negyedévben öt százalékkal, 3 485 millió euróra esett vissza a Henkel értékesítése, miközben üzemi eredménye 113 millióról 279 millió euróra nőtt. Az adózás utáni üzleti eredmény 257 százalékkal, 42 millióról 150 euróra nőtt - tájékoztat a vállalat gyorsjelentésében.

A három üzletág fejlődése igen eltérő képet mutat: a fogyasztói üzletágak, a mosó-, háztartási tisztítószerek és a kozmetika üzletág folyamatosan pozitív eredményt mutat, 6,3 és 3,5 százalékos szerves növekedést ért el. Az Adhesive Technologies üzletág javult az első negyedévhez képest, azonban a főbb ipari ügyfeleinél világszerte tapasztalható visszaesés miatt nem tudta elkerülni a 15,4 százalékos szerves visszaesést.

A vállalat pénzügyi befektetéseinek eredménye 24 millió euróról mínusz 4 millió euróra csökkent.

A kockázatokra és a bizonytalan gazdasági helyzetre hivatkozva a cég nem ad teljesítményére vonatkozóan előrejelzést.