A Sony Corp. Japánban június 10-én, a világ többi piacán ezt követően rövid időn belül kezdi el értékesíteni háromdimenziós lapos tévéjét. A 115 centiméteres képátlójú készülék ára 350 ezer jen (3875 dollár) lesz - ebben benne van két pár 3D-s szemüveg is -, ami több mint 50 százalékkal haladja meg a gyártó hasonló nagyságú hagyományos LCD-tévéjének árát. A társaság abban bízik, hogy az újfajta tévé adja majd 25 milliósra tervezett lapostévé-értékesítése tíz százalékát. A következő pénzügyi évre vonatkozó 25 milliós terv egyébként jelentősen meghaladja a Sony márciusban záródó folyó üzleti évében eladott 15 milliós darabszámot. Az LCD-tévék piacát vezető koreai Samsung Electronics mögött a Sony és az LG küzd a második helyért. A Samsung a múlt héten kezdte el árulni 3D-s tévéjét hazai piacán és márciusban indítja a forgalmazást a világpiacon. A cég idén kétmillió ilyen készüléket akar eladni. A Sony azzal próbál elévágni, hogy új tévéje megjelenésével párhuzamosan PlayStation 3 videojáték-konzoljához való 3D-s játékokat is piacra visz. A Panasonic Corp. az LCD-tévé-piac negyedik legnagyobb vállalata a napokban kezdi el 3D-s tévéje értékesítését az USA-ban, ahol a szórakoztatóelektronikai piac legnagyobb kiskereskedőjével, a Best Buyjal működik együtt. A DisplaySearch piackutató cég becslése szerint a háromdimenziós tévék világpiaca az idei 1,2 millió darabról 2013-ra 15,6 millióra ugrik.