A Walt Disney mobilszolgáltatást indít Japánban a Softbank Corp. céggel közösen, amely társaságtól a mobilhálózati kapacitást bérli. A 2008 tavaszától elérhetővé váló újdonságot régi jól bevált rajzfilmfiguráira építi a cég, amelyek a Disney-hálózathoz tartozó mobiltelefonokon jelennek meg. A Walt Disney főnöke arra számít, hogy Donald Kacsa, Miki Egér és a többi híres figura rajongói átváltanak a Disney-mobilra, hasonlóan a Softbankhoz, amely új ügyfeleket vár a mesetelefonoktól. A rajzfilmcég óvatosan lép piacra: nem épít saját értékesítő hálózatot, hanem a Softbankén kínálja majd portékáit. Ez 2400 elárusító helyet jelent a 127 millió lakost számláló Japánban, amelyben 100 millió mobiltelefont használnak az ügyfelek. A telített piacon kétségbeejtően nehéz feladatot jelent a mobilcégeknek forgalmuk bővítése. A Softbank tavaly lépett be a piacra a Vodafone rendszerének megvételével.