Craiova városát és környékét elárasztották az álláshirdetések, a beszállítók elsősorban mérnököket, informatikusokat, karbantartókat és titkárnőket keresnek. Üzemet épít többek között a hagyományosan Ford-beszállító Johnson Control és a Lear Corporation is, ahol már hónapok óta folynak az állásinterjúk.

A Johnson - amely többek között a Daciának is beszállít - 2004 óta van jelen Romániában, a mioveni, a pitesti és a ploiesti gyárában összesen kétezer alkalmazottja van. A cég jelenleg az üléshuzatot a Ford Focus és a C-Max modellekbe gyártja az üléshuzatokat.

A Lear kétezer alkalmazottja elektromos kábeleket gyárt Romániában 2001 óta, a termékek nagy részét külföldön értékesíti a vállalat.  A műanyag alkatrészeket gyártó olaszországi Rochling Automotive Italia az Olt megyei Bals helységben nyitja meg üzemét, ahol 2011 februárjában indulhat el a termelés. A gyárban a tervek szerint 600 ember kap majd munkát.

Padlógáz a Fordnál is

A Ford 2007 szeptemberében vásárolta meg 57 millió euróért a román államtól a korábban a Daewoo tulajdonában lévő Automobile Craiova SA részvénycsomagjának 72,4 százalékát.
Tavaly januárban a Ford román leánya 250 millió eurós alaptőke-emelést hajtott végre, augusztusban pedig a SIF Oltenia befektetési alaptól vásárolt újabb részvénycsomaggal részesedése 97,07 százalékra emelkedett.

A Ford a gyár felvásárlásával tulajdonképpen visszatért Romániába, 1936-ban ugyanis Bukarestben kezdték el a nevezetes V8-as modell gyártását.

Jelenleg a craiovai gyárban a 3500 alkalmazott Törökországból hozott alkatrészekből a Ford Transit Connect összeszerelésén dolgozik. Az első teljes egészében román gyártmányú Fordot 2011 őszére ígéri a vállalat. A hírek szerint jövöre kezdődhet el az új kiskategóriás Ford, a B-Max gyártása is.

A privatizációs szerződésben ugyanis a Ford azt vállalata, hogy 2011-re 675 millió euró beruházással a gyártási kapacitását 250 ezer gépkocsira és ugyanennyi motorra növeli évente, alkalmazottainak száma pedig legkevesebb hétezer fő lesz.

A gazdasági válság miatt azonban a Ford egy évnyi halasztást kért a román államtól - a végső döntés azonban az európai bizottságon múlik. A román állam ugyanis tavaly 400 millió euró értékben vállalt garanciát az autógyárnak az Európai Fejlesztési Banktól kapott hiteleiért.

A bukaresti gazdasági minisztérium adatai szerint a Ford Romania a 2009-es évet 260 millió lejes (egy euró 4,3 lej) veszteséggel zárta. Jelenleg a romániai üzemben alig 150-200 darab gépkocsi készül havonta, az idei év első négy hónapjában a gyár futószalagjairól mindössze 700 új autó gurult le, pontosan annyi, mint amennyit a francia Renault tulajdonában lévő Dacia gyárt egy fél nap alatt Romániában.