Lefékeződni látszik a magyar újautó-piac visszaesése – írja a Világgazdaság. Az előzetes adatok szerint az áprilisi, májusi, illetve júniusi 10, 19 és 7 százalékos visszaesés, majd a júliusi és augusztusi 6-6 százalékos emelkedés után szeptemberben is növekedni tudott az értékesítés, igaz, csak 1 százalékkal. A dolog „szépséghibája”, hogy személyautóból még mindig kevesebb fogy, mint tavaly, ám ezt kipótolja a kishaszonjárművek iránt megnövekedett kereslet. Egyes márkák fittyet hánynak a csökkenő trendre. Ilyen a Kia, amely a Cee’dnek köszönhetően 53 százalékkal bővítette piacát január-szeptemberben. Alfa Romeóból 50, Hondából pedig 32 százalékkal fogyott több idén, mint tavaly. A hazai eladási lista első tíz helyezettje közül azonban csak a Suzuki tudta bővíteni értékesítését – kilenc hónap adatai alapján 22,8 ezerről majdnem 24,5 ezerre –, amiben minden bizonnyal kulcsszerepe van a gyártó által nyújtott kedvezmények áradatának.