Fekete Afrika szívében luxusnak számít, ha valaki egy héten kétszer megvásárolja a Danone Dolima nevű iható joghurtját - írja a Wall Street Journal. Az 50 grammos termék ugyan mindössze 10 centbe kerül, ám az átlagos dolgozó naponta két dollárt költhet élelmiszerekre. A francia cég az ilyen filléres árucikkekben látja a jövő útját, ugyanis egészségesnek tartott, de drága termékeinek piaca korlátozott. A társaság tavaly árbevételének 42 százalékát szerezte a feltörekvő piacokon, miközben tíz évvel ezelőtt még csak hat százalék volt ez az arány. A cégvezetés azt tervezi, hogy 2013-ban naponta egymilliárd ember fog Danone-termékeket vásárolni szemben a jelenlegi 700 millióval. A cég most azt a fogyasztói réteget célozza meg, amely naponta mindössze egy dollárt költ élelmiszerekre. A Dolima tavaly novemberi premierje óta havonta több mint 30 ezer darabos értékesítést ért el, és forgalma havonta átlag 10 százalékkal nő. A termék olcsósága mellett azért teljesít jól, mert az olyan afrikai országokban, mint például Szenegál, az emberek napközben csak egyszer esznek megadva az étkezés módját, ezenkívül háromszor-négyszer bekapnak valamit menet közben.