Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről, az emberek minden eddiginél többet költenek szerelmükre az év legromantikusabb napján. Többek között ezt állapította meg a Mastercard love index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján három éves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés szerint a romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

A Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben - ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.

Az adatok szerint 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.

Magyarországon is egyre jobban hódít Valentin

Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, a magyarok közül egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítanak többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költenek többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van.

A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nem csak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költenek, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

A tanulmány további megállapításai:

  • Az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlás során történik.
  • Az internetes költések aránya alapján Európa áll az első helyen: az ott élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten.
  • Az online vásárlásra való átállás ütemében a latin-amerikaiaknál a legnagyobb a változás: 250 százalékos a növekedés három év alatt, míg a lista második helyén a közel-keleti és afrikai régió áll 56 százalékkal.