Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Mélyen az ágazati átlag alá zuhant a Ford megítélése a JD Power & Associates autóipari tanácsadó cég 2011-es előzetes minőségi rangsorában - derül ki a CNBC tudósításából. A 32 autómárkát értékelő listán csak a 23. helyet érte el a cég, ami testvérek között is 18-cal rosszabb a tavalyi 5.-nél. Az autósok beszámolója alapján összeálló rangsorban 100 autónként 116 hiba merült fel a Fordok esetén - az ágazati átlag 107 pont lett, ami kissé jobb a tavalyinál. A listát a Toyota luxusmárkája, a Lexus vezeti 73 ponttal, második a Honda, harmadik az Acura (a Honda prémium márkája), negyedik a Mercedes-Benz, ötödik a Mazda, hatodik a Porsche, hetedik a Toyota, nyolcadik a Nissan luxusmárkája, az Infiniti, kilencedik a Cadillac, tizedik a GMC (utóbbi kettő a General Motorshoz tartozik).

Úgy tűnik, az amerikai autógyártók továbbra is hadilábon állnak a minőséggel, ugyanis az alsó házban rengeteg tengerentúli márka szerepel. Itt kötött ki a 14. Chevrolet, a 16. Chrysler, a 17. Lincoln, a 20. Buick és a 32. Dodge. A Fordok tulajdonosai elsősorban az új autók különlegességének szánt, érintőképernyős műszerfalra panaszkodnak, amelyet MyLincoln és MyFord néven reklámoznak, miután elvileg interaktív kommunikációra képesek a vezetővel és az utasokkal. Számos fordos egyenesen úgy fogalmaz, hogy megőrjíti a rendszer: miközben többet fizetett a legújabb technikai kunsztért, az nem működik megfelelően, például nem reagál a beszédutasításokra.

A szégyenletes helyezés azt mutatja, hogy bajok vannak a cég Sync kommunikációs és szórakoztató rendszerével, ami az elmúlt néhány évben némi előnyt biztosított a Fordnak versenytársaival szemben. Ez a technológia nem csupán abban segített, hogy többet kérhessenek az autókért, hanem megváltoztatta az autógyártó imázsát, kiemelve a vállalatot a technológiailag elmaradott cégek kategóriájából. A MyFordot a rendszer következő szintjének szánták, s bár a csalódás, amit okozott, nem jelenti azt, hogy a Fordokat ismét rossz minőségű autóknak fogják tartani, riadójelzésnek tekinthető, ami fel kell hogy ébressze az elmúlt évek viszonylagos sikereinek fényében sütkérező Ford-vezérkart.