Kelet-Európában már nem isznak sört - ez fáj az AB InBevnek

A tavaly létrehozott Anheuser-Busch InBev sörgyártó költségcsökkentéssel küzd a válság hatásai ellen.
Leszák Tamás, 2009. március 5. csütörtök, 12:55
Fotó:

A tavalyi 52 milliárd dolláros egyesüléssel létrejött amerikai-belga sörgyártó Anheuser-Busch InBev költségcsökkentést jelentett be, miután profitja az egyesülés utáni célhoz képest 41 százalékkal esett vissza - írja a Bloomberg. Az elkövetkező években, 2011-ig évi 2,25 milliárd dollárral kívánják a kiadásokat csökkenteni a korábban tervezett 1,5 milliárdos tervekkel szemben.

A cég pénzügyi vezetője, Felipe Dutra szerint nem terveznek további elbocsátásokat, a belga Anheuser-Busch megvásárlásakor képződött 45 milliárd dolláros hitel csökkentésére pedig kötvénykibocsátásba kezdtek.

A nettó bevétel 1,29 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,2 milliárdról, ami a Bloomberg által megkérdezett szakértők becslésének 1,66 milliárd eurós összegénél is kisebb. A nettó pénzügyi költségek 982 millió euróra emelkedtek, az egy évvel korábbi 598 millióról. A megtakarítások jegyében a tőkeberuházások volumenét 2008-ban 250 millió dollárral csökkentették, a cégvezetés pedig lemond éves bónuszairól.

Az osztalékot a 2007-es 2,44 eurós részvényenkénti értékről radikálisan, 28 centre csökkentették, hogy a hitelcsökkentésre összpontosíthassák a pénzeszközöket.

A vállalatnak a novemberben esedékes 7 milliárd dolláros áthidaló kölcsön visszafizetéséig 3 milliárdos növekedést kellene teljesítenie, ennek érdekében 7 milliárdos értékpapír-kibocsátást is bejelentettek. A sörkereskedelmi mutatókat tekintve a kelet-európai régió visszaesése 6,1 százalék, leginkább az orosz és ukrán piacok visszahúzódása következtében. Az egyszeri kiadások, főleg az amerikai egységek korábbi, 1400 főt érintő elbocsátásaihoz kapcsolódóan 405 millió eurót tettek ki.

HOZZÁSZÓLÁSOK