Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
A nettó nyereség több mint háromszorosára, 34,2 milliárd frankra ugrott, de ennek hátterében az Alcon Inc.-ben birtokolt Nestlé-részesedés értékesítése húzódik meg. Az folyamatos tevékenységek EBIT-rátája 13,4 százalék volt, ami nagyjából megegyezik a szakértők várakozásával.
A cég a feltörekvő országok piacain elért forgalomnövekedéssel és költségcsökkentéssel ellensúlyozza az élelmiszer-nyersanyagok árának megugrását. Tavaly tíz százalékkal nőtt az utóbbi miatt a Nestlé teljes költségszintje. A frank erősödése mérsékli a importköltségeket, de az exporton elérhető profitot is.
A Nespresso eladásai 20 százalékkal ugrottak meg egy év alatt, ez a kapszulás kávéfajta hárommilliárd frank bevételt hozott. A Dolce Gusto kávé értékesítése másfélszeresére nőtt, és 450 millió frankot hozott a cégnek.
A vállalat 29 márkájából kilenc olyan akadt, amelynek értékesítésén több mint egymilliárd frank bevételt ért el a Nestlé, úgy, hogy e termékek eladása több mint tíz százalékkal bővült. Ezek között volt a Nestlé Pure Life palackos víz, a Gerber bébiétel és a Nestea ital.